hoi als je een huur huis hebt kun je dan zomaar de muur doorbreken? de vergunning ligt bij groenrand wonen ik ben er op tegen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
9.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie dat je niet de antwoorden hebt gekregen die je bedoelde (ik begreep ook dat je zelf de muur wilt slopen)
Maar wat is je bezwaar eigenlijk, waarom wil je niet dat het gebeurd? Gaat het om buren of ben je misschien zelfs de verhuurder?? Graag wat meer informatie zodat we je beter kunnen beantwoorden....

Antwoorden (6)

Als iemand in zijn huurhuis een niet dragen de muur eruit wil halen mag dat. Daar heeft een andere buur niets mee te maken. De bewoner moet alleen de woning als hij de huur opzegt weer in de oude toestand terug brengen.

Toegevoegd na 18 uur:
Ik zou niet weten wat jij met de verbouwing van een andere huurder te maken hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Dit moet je bij de verhuurder aanvragen. Je mag nooit zomaar een muur uit een huurhuis slopen, of wat dan ook. Anders kun je het huis nooit in gelijke staat weer opleveren aan de verhuurder...
ronron1212
12 jaar geleden
Je kunt de muur gewoon weer opbouwen met aangekocht materiaal. Heb dat ook vaak genoeg gedaan is geen probleem hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt voor jullie antwoorden als ik er op tegen ben kan ik daar dan nog wat aan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rudy: De regels zijn veranderd, je mag tegenwoordig best veel. Dingen die niet permanent zijn, mag sowieso. En zoals Ronron al zegt, je kunt een muur gewoon weer terug plaatsen. (Geld dus niet voor dragende muren, maar dag mag je bij een koophuis ook niet zomaar.) Maar volgens mij moet je de vraag andersom zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt allemaal
maar heb nog een vraag als je er op tegen bent, kun je daar nog wat tegen doen? klachten brief en handtekening
actie ik hoop het of heb je een beter idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron 1212
ik huur van groenrand wonen maar heb nog iemand ertussen een huurbaas, zeg maar en ben een buurman voor hem willen ze extra ruimte op mijn zolder, voor hem willen ze die muur doorbreken dus zo doende, waar ik wel op tegen ben want dan krijg ik meer overlast
Bij een huurhuis is een ander de eigenaar. Die zal niet goedvinden dat er zomaar veranderingen worden aangebracht. Die kunnen de huurwaarde aantasten. Ook kan het wegbreken van een draagmuur leiden tot het instorten van een huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig mag je best veel hoor. Als het niet permanent is en je het aan het eind van de rit weer in oorspronkelijke staat kunt opleveren, is er in principe geen probleem.
Als je een huurhuis hebt moet je het volgens je contract aan het einde van de huurtijd in gelijke staat overdragen als toen je het kreeg. Je zou dus best een muur eruit kunnen slopen, als je dat uiteindelijk maar weer terug kunt plaatsen zonder dat daar iets aan te zien is.
Maar je zou ook eens goed je huurcontract na moeten kijken of daar geen uitzonderingen over gemaakt worden, of andere bepalen die dit verbieden. Natuurlijk is het dan og de vraag of het handig is om te doen als hje het straks weer in dezelde staat terug meot brengen....

Toegevoegd na 1 minuut:
dan moet het inderdaad geen dragende muur zijn, of schade aan de constructie brengen....dan is het ook niet in de originele staat terug te brengen!
Ik zou het in elk geval met de verhuurder bespreken horr, of het nu wel of niet kan volgens de regels...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt inderdaad. Je mag niet zomaar een muur uit een huurhuis slopen. De nieuwe bewoners van ons vorige huurhuis wilden ook een muur eruit slopen e.d. Zij moesten toen aan de woningcorporatie toestemming vragen. Uiteindelijk is het goedgekeurd. Scheelt je inderdaad een hoop gedoe achteraf.
Kijk eens in het huurcontract wat erover geschreven staat.
Sommige woonstichtingen ed. staan het toe, mits het goed en volgens de bouwvoorschriften gebeurt. Meestal wordt geëist dat een erkende aannemer het werk uitvoert.
Een draagmuur moet bijv. gesteund worden door 2 beertjes en een stalen balk. Als het netjes en volgens voorschrift is uitgevoerd en het verhoogt de huurwaarde, mag het zelfs vaak nog zo blijven als je het huis ooit verlaat. Bespreek het in ieder geval met de verhuurder, dan kom je nooit voor verrassingen te staan en ben je gedekt.
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik overleggen met de verhuurder.
Dan weet je van te voren of je datgene wat je verander in de oude staat moet terug brengen.
Is dit inderdaad het geval, moet je bij jezelf afvragen of je dat er voor over heb.
Soms is de verhuurder het eens met jou wijziging, maar zet dan even op papier dat het in overleg gedaan is.
Dit beide ondertekenen, kom je later nooit voor een verrassing te staan, dat het toch terug moet in oude staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent slechts huurder dus als een VERhuurder plannen heeft jouw huis om te bouwen of een muur te laten weghalen heb jij als huurder helaas niets in te brengen....jij betaald alleen de huur en gebruikt het huis als jouw woning.