hoi als je een huur huis hebt kun je dan zomaar de muur doorbreken? de vergunning ligt bij groenrand wonen ik ben er op tegen

Weet jij het antwoord?

/2500

Als iemand in zijn huurhuis een niet dragen de muur eruit wil halen mag dat. Daar heeft een andere buur niets mee te maken. De bewoner moet alleen de woning als hij de huur opzegt weer in de oude toestand terug brengen. Toegevoegd na 18 uur: Ik zou niet weten wat jij met de verbouwing van een andere huurder te maken hebt.

Bij een huurhuis is een ander de eigenaar. Die zal niet goedvinden dat er zomaar veranderingen worden aangebracht. Die kunnen de huurwaarde aantasten. Ook kan het wegbreken van een draagmuur leiden tot het instorten van een huis.

Als je een huurhuis hebt moet je het volgens je contract aan het einde van de huurtijd in gelijke staat overdragen als toen je het kreeg. Je zou dus best een muur eruit kunnen slopen, als je dat uiteindelijk maar weer terug kunt plaatsen zonder dat daar iets aan te zien is. Maar je zou ook eens goed je huurcontract na moeten kijken of daar geen uitzonderingen over gemaakt worden, of andere bepalen die dit verbieden. Natuurlijk is het dan og de vraag of het handig is om te doen als hje het straks weer in dezelde staat terug meot brengen.... Toegevoegd na 1 minuut: dan moet het inderdaad geen dragende muur zijn, of schade aan de constructie brengen....dan is het ook niet in de originele staat terug te brengen! Ik zou het in elk geval met de verhuurder bespreken horr, of het nu wel of niet kan volgens de regels...

Kijk eens in het huurcontract wat erover geschreven staat. Sommige woonstichtingen ed. staan het toe, mits het goed en volgens de bouwvoorschriften gebeurt. Meestal wordt geëist dat een erkende aannemer het werk uitvoert. Een draagmuur moet bijv. gesteund worden door 2 beertjes en een stalen balk. Als het netjes en volgens voorschrift is uitgevoerd en het verhoogt de huurwaarde, mag het zelfs vaak nog zo blijven als je het huis ooit verlaat. Bespreek het in ieder geval met de verhuurder, dan kom je nooit voor verrassingen te staan en ben je gedekt.

Persoonlijk zou ik overleggen met de verhuurder. Dan weet je van te voren of je datgene wat je verander in de oude staat moet terug brengen. Is dit inderdaad het geval, moet je bij jezelf afvragen of je dat er voor over heb. Soms is de verhuurder het eens met jou wijziging, maar zet dan even op papier dat het in overleg gedaan is. Dit beide ondertekenen, kom je later nooit voor een verrassing te staan, dat het toch terug moet in oude staat.

Jij bent slechts huurder dus als een VERhuurder plannen heeft jouw huis om te bouwen of een muur te laten weghalen heb jij als huurder helaas niets in te brengen....jij betaald alleen de huur en gebruikt het huis als jouw woning.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100