Omdat kaarsen vroeger van bijenwas werden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waxine was aanvankelijk een merknaam die was ontstaan door samentrekking van de Engelse woorden wax en paraffine. In de loop der tijd heeft het woord zich in Nederland echter ontwikkeld tot een soortnaam; waxine staat als zodanig al sinds 1984 in de Grote Van Dale. In Vlaanderen wordt het begrip minder gebruikt. Daar spreekt men eerder van theelichtje, theekaarsje of waslichtje.

Dist was ongeveer in 1.4 seconden te vinden op het internet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ vanwege de minnetjes en juiste antwoord
AWM
14 jaar geleden
Dank je. Die minnetjes komen door de laatste zin. Dat mag je niet zeggen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies vind het een beetje lullig van je...
AWM
14 jaar geleden
Leg eens uit, Rick. Het is wel feitelijk juist wat ik schrijf.
Vind je het beledigend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D'r is weinig beledigend aan maar 99,99 procent van alle vragen hier zijn binnen 1,4 sec. op internet te vinden. Zo kunnen we GV wel sluiten.
AWM
14 jaar geleden
Nou, ik vind de vragen het leukst die niet makkelijk te vinden zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
(en die worden gelukkig ook wel gesteld hier, dus maak je geen zorgen over mij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het goede antwoord en ter compensatie van al die minnen, maar ik vind wel dat Rick 1234 gelijk heeft.
Rieneke1
14 jaar geleden
als je van moeilijk houdt antwoordman, kijk dan nog eens naar mijn metacam subvraag ;)
plusje ter compensatie.
AWM
14 jaar geleden
@Rieneke: Ik heb mijn antwoord aangevuld, maar niet met een oplossing voor je probleem....