Kan je een luchtbed vullen met water?

:D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar een waterbed heeft tog een verwarming er in dus als het winter is zal je het vrij koud krijgen

Het beste antwoord

Als je een natte ondergrond wilt hebben moet je dat zeker doen!

Tuurlijk kan je hem met water vullen, maar het materiaal van een luchtbed is doorgaans veel te zwak om het gewicht van het water te kunnen weerstaan. Als je hem gevuld hebt en je gaat erop liggen, zal hij gegarandeerd openscheuren. Van een plastic luchtbed zal hij al openscheuren zonder dat je erop ligt.

Daarom is het materiaal van een waterbed dusdanig sterk, van dik vinyl met compartimenten. Een luchtbed is veel te zwak daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel

Andere antwoorden (8)

ja dat kan, hij is luchtdicht dus ook waterdicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Crea: Dat had ik ook bedacht (als lux waterbed op de camping) maar als het vriest moet je hem wel binnenhalen. en dat is toch gauw een paar honderd kilo. Het tegenstrijdige is nog dat bij bevriezing het bed kapot gaat en er lucht in je luchtbed komt. Verder een goed antwoord. +1
Met vriendelijke groet, TegenXinnig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor hoef je niet bang te zijn. Water zet inderdaad uit bij bevriezen, maar een luchtbed is van redelijk elastisch materiaal gemaakt. Dat zet gewoon mee uit.
Ja dat kan en vind ik eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Hij is alleen niet helemaal luchtdicht want als je zo'n bed opblaast en je kijkt 2 weken later naar het bed is er altijd wel wat lucht ontsnapt. Dus pas op voor lekkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker! Vanaf dát moment mag je het 'n waterbed noemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij vrij moelijk omdat je dus een druk moet opbouwen om het bed omhoog te krijgen. en om water door z'n kleine opening te persen heb je dus ook een pomp nodig om druk op te bouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het druk van het waternet wel genoeg is :)
Ivana
12 jaar geleden
Als je het vulgat boven houdt, zal het hele luchtbed gevuld worden en is de druk er al vanzelf als je hem daarna dichtmaakt.
Hetzelfde als bij een waterzak die je bij de tent gebruikt. Opgevouwen stelt hij niets voor, gevuld met warm water is het bij slechte tenttemperaturen een koestering voor koude voeten (;)) en blijft hij als een miniwaterbed in vorm.
Ja hoor ik zal alleen wel op letten dat je het niet helemaal vol laat lopen zometeen haal je de stop eruit en kletst alles eruit niet echt handig maar het kan dan heet het een waterbed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het bij een normaal luchtbed vrij lastig is, eigenlijk moeten er 2 openingen zijn, 1 om je waterslang op aan te sluiten (liefst aan de onderkant) en 1 om de lucht eruit te laten.

Als je begint met een heel plat luchtbed zou je er in principe gewoon water in kunnen pompen, al zit er dan ook altijd wat lucht in.

Echter, zorg dan wel dat hij direkt klaar ligt waar je hem wilt gebruiken want een luchtbed (stel 2 m lang, 60 cm breed en 5 cm hoog( is dun)) gaat al 60 l (!!!) water.

Ik denk dat als je daaraan gaat sjorren het plastic zeker scheurt
12 jaar geleden
ik zou er niet op slapen als dat de bedoeling is veel te koud een waterbed wordt verwarmd tot een 28 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is KAN, ja dat kan.

Maar of het slim is, dat denk ik niet.
Wil je het water er inlaten?
Of wil je het voor een keertje..

Want als je het er in laat, dan gaat het natuurlijk op een gegeven moment schimmelen binnen in. Het luchtbed is daar niet voor gemaakt..

En hoe wil je het droog krijgen wanneer je er water in hebt gedaan?
Je kunt een luchtbed niet van binnen droog maken en/of schoon maken.