halogeenlamp is kapot als ik de transformator er tussen uithaal kan dit de lamp is 20 lampjes van 10 wat doet de lamp het dan nog

ik had de lamp tweedehands gekocht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (2)

nee dat kan niet
want 10x20w =200 w
de trafo schakelt van 220v naar 12v of 24v
dus nieuw trafo,tje er tusse en hij doet het weer
en die dingen zijn niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zou je de lampjes in serie kunnen zetten, maar uit het feit dat je de vraag stelt leid ik af dat je weinig van elektriciteit weet en dan zou ik werken met 230 volt op die manier sterk afraden.
Beter en veiliger is het om een transformator aan te schaffen die een vermogen van 200 Watt bij 12 Volt kan leveren.
In de link al voor 21 euro. Wel goed opletten dat het vermogen (200W) voldoende is.