Hoe kan ik meubels van glimmend bladgoud antiek goud doen lijken?

Mijn meubels thuis zijn barok style. Het zware spul uit Italië. Erg mooi, maar ik ben dat glimmende goud zat. Is er een simpele manier om deze meubels wat doffer te maken of te bewerken (zonder te verven) zodat het meer op antiek goud lijkt.

De meubels zijn opgelegd met echt bladgoud. Dit is een filmlaagje. Het is dus eigenlijk een metalen laagje en geen verf. Als je er bv een elektrische vliegenmepper tegen aan houdt dan knettert het. Vandaar dat bewerken met verf geen zin heeft.

Bvd

Robin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
4.4K

Antwoorden (1)

Niet met meubels,maar kandelaars en dergelijke hebben wij ook dof gemaakt.
Hier hebben wij met mat lak een prachtig resultaat bereikt.
Eerst afgenomen met ammoniak en water,goed drogen en de mat lak er overheen,dat hebben wij 2 x gedaan, resultaat super.
Probeer eerst een klein stukje wat niet in het oog loopt,dan loop je geen risico.
Succces
burgos
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
goede tip om eerst een klein stukje te proberen!
burgos
10 jaar geleden
Wij zitten zelf in de meubels,en ik zou geen andere oplossing weten.
Volgens mij moet dit lukken.
in ieder geval haal je het erge glimmende er van af.