Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel is deze antieke kast ongeveer waard?

Antieke eikenhouten kast met een datum ingegraveerd 1824. Hoogte 190 cm, breedte 180 cm. Goede staat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je behalve het ingegraveerde jaartal aanwijzingen dat die kast werkelijk zo oud is? En weet je ook zeker dat de kast van eikenhout is? op de onderste foto lijkt het in elk geval (ook) op notenhout en als het noten zou zijn wordt het meteen een stuk waarschijnlijker dat die kast echt uit 1824 kan zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goeie indicatie om te weten of de kast echt antiek is; kijk eens naar hoe de kast in elkaar is gezet. Vroeger was dat allemaal met pen en werden er geen vijzen ouzo gebruikt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas,als je 10 jaar geleden deze kast had aangeboden,bracht hij zo maar 800 euro
op,maar nu is het wat de gek er voor geeft.
Er is een enorm aanbod,en dat komt,dat oudere mensen die deze kasten nog hebben, en overlijden,de nabestaande willen dit soort kast niet meer,dus er is veel op de markt.
Wat wel gedaan wordt is.. om dat het weinig waard is,maken de mensen de kast wit.
Of een andere kleur,dat kan bijzonder mooi zijn.
Wij zitten zelf in de meubels,en spuiten regelmatig deze kasten in een kleurtje.
(Lees meer...)
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is een ander kleurtje wel leuk maar persoonlijk vind ik dit vreselijk zonde zeker als het massief hout is, bovendien is ze dan niets meer waard want de authenticiteit is dan verloren. dus bezint eer ge begint te verven want de verflaag er terug afhalen is bijna niet te doen!
burgos
9 jaar geleden
Nee,dat begrijp ik,maar als je voor de kast bijna niets krijgt,en dat is wel zeker,heb je 3 keuzes,je zet hem in de kamer om dat je hem mooi vind,je zet hem in de schuur omdat je hem lelijk vind,of je geeft hem een leuk kleurtje,en zo,n kast is nog niet te koop ook.
En keuzen 4 geef hem weg
Nou opties zat zou ik zeggen.

Andere antwoorden (1)

Als die in goede staat is €300,- tot €500,- euro
slechte staat 250 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar baseer je dat op? Je schatting lijkt mij aan de lage kant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Marktplaats...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding