Waarom heeft mijn vlierbes wittig gele randjes aan het jonge nieuwe blad, en kan dit te maken hebben met antiluis?

Ik heb een vlierbessenstruik op stam in huis staan. Het ziet er erg mooi uit, maar hij kreeg luis. Toen heb ik hem behandeld met anti luis, en nu zit er geen luis meer in. Alleen het nieuwe blad wat uitloopt vertoont wittiggele randjes. De plant is niet te nat, en ook niet te droog. Hij moet ook nog voldoende voeding hebben, hij krijgt genoeg licht en lucht. Ik vraag me af wat er mis is. De andere bladeren hebben namelijk nergens last van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Chemische bestrijdingsmiddelen zijn gevaarlijk en inmiddels achterhaald.
Zet een paar lieveheersbeestjes op de plant en de luizen worden opgegeten.
Informeer je over andere biologische middelen tegen luis.
Succes,
Yoost
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is niet echt het antwoord op de vraag. Ik vraag me af waar de wittige randjes vandaan komen. Toch bedankt voor de moeite.