Kkan je twee verschillende lattenbodems gebruiken voor je bed?

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar lattenbodems. Ik zag dat ze bij beterbed een goedkope lattenbodem aanbieden met 26 latten. Omdat deze uit de collectie gaat hebben ze verder alleen nog lattenbodems van 28 en 39 en 42 latten. Ik vroeg mij af of ik de lattenbodem van 26 latten ook kan combineren met 28 latten, eventueel bij een pocketveringsmatras, of dat dit een wezenlijk drukverschil geeft? Dit vraag ik me ook af bij de combinatie met een lattenbodem van 39 latten. Ga je hier erg van ''schommelen'' op je matras of is het gewoon dat het net iets meer comfort geeft?
Overigens vroeg ik me af of iemand ook ervaring heeft met het combineren van lattenbodems van twee verschillende winkels. Lattenbodems bij beterbed en beddenreus lijken wel op elkaar. Zou je die kunnen combineren of zou dat problemen opleveren?
Overigens merk ik op dat ik al om advies heb gevraagd bij beterbed zelf, maar niet goed werd ingelicht/geholpen. Heeft dus geen zin..

3 jaar geleden
in: Interieur
3.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe bedoel je combineren er kan maar een lattenbodem op je bed.
Anna1997
3 jaar geleden
je kan er toch twee van 70 x 200 inleggen als je een bed van 140 x 200 hebt...

Antwoorden (1)

Ja, twee verschillende lattenbodems naast elkaar in 1 bed, onder 1 matras kan prima. Afhankelijk van de hardheid en vorm van de lattenbodems merk je misschien wel verschil, maar dat kan ook juist de bedoeling zijn. Als het bed wordt gedeeld door twee mensen met een verschillend gewicht, postuur en/of slaaphouding, kunnen zij beiden kiezen voor de lattenbodem die in combinatie met het matras het beste ligt.

Waar je wel op moet letten is dat de lattenbodems even hoog uitkomen. Maar een eventueel hoogteverschil is ook eenvoudig op te lossen door onder de laagste bodem een paar extra planken of panlatten te leggen. Soms kun je de rail of balk waar de lattenbodem op steunt op een andere hoogte in je bedframe schroeven.

Verder goed opletten of de latten passen bij het matras. Met name bij een pocketveringsmatras is het belangrijk dat de veren (alle veren!) op een latje steunen. Een bodem met brede openingen tussen de latten is dat vaak niet geschikt omdat de veren dan tussen de plankjes wegzakken. Daardoor gaat je matras heel snel kapot en het ligt sowieso niet lekker. Maar alles vanaf 26 latjes is volgens mij geschikt voor pocketveringsmatrassen.
3 jaar geleden
Anna1997
3 jaar geleden
wauw dit is echt een topreactie waar ik iets aan heb, dankjewel! :)