Als ik de muren wil gaan verven en ik wil deze foto's in canvas ophangen, in welke kleur verf ik de muren dan best?

Toegevoegd na 18 uur:
dus eigenlijk als ik het goed begrijp gaan haast alle kleuren hierbij maar geen zwart of wit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel je maar voor dat ik alles nieuw wil kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht rood/roze/blauw staat denk ik wel mooi.. Probeer eens wat uit met Paint :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als reactie op je uitbreiding: Zelfs zwart of wit zal mooi staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit nog even de andere antwoorden door te lezen en vind roomwit niet zo'n goede keus. Kans dat het een met het ander grauw over gaat komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
awel ik was dus bang om een zandkleur te nemen.
bang dat dat niet zou passen.
't zou voor de slaapkamer zijn

Het beste antwoord

Kleur en kleurbeleving is altijd heel persoonlijk, maar....

Misschien een beetje afhankelijk van de grootte van de foto's, de lichtinval in de ruimte en de contrastwerking / kleur van je overige meubels / inrichting.
Ook iets van : "als je een Rembrandt aan de muur hebt moet je mijn inziens géén druk bloementjesbehang kiezen", want dan trek je de aandacht weg van het schilderij, of laat dit minder tot z'n recht komen.
Daarnaast, niet onbelangrijk: een kleur waar je jezelf prettig bij voelt.
Een lichte grijstint kan neutraliserend werken, waardoor de foto's goed tot hun recht komen, maar de eerder genoemde room-wit zou ook een veilige combinatie kunnen zijn (mits de zwart-wit foto de kleur niet te 'geel' laat lijken). Een gedekte (bordeaux/wijn )roodtint kan misschien ook mooi zijn!? Maar houd je daar van?

Tot slot: ik weet niet hoe groot de foto's zijn of de muur is, anders is het misschien een idee een bedlaken, dekbedhoes, badlaken of kledingstuk in de gedachte kleur op de betreffende muur te bevestigen, de foto's er op te hangen en te kijken of het bevalt. Scherm je blik dan wel af zodat je de omliggende muur niet ziet; dit verstoort de beoordeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou van crêmekleuren en warme kleuren.. en ik wil iets helemaal nieuw.
heb net een nieuw huis, en er staat NIETS in, 't is volledig leeg en kaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste An, Mijn 'advies' zou ongeveer het zelfde zijn, maar....
je kunt je misschien beter eerst oriënteren op meubels, vloerafwerking, gordijnen, raamdecoratie, vaste accessoires e.d.
Verf is in duizenden kleuren te mengen, dus er is altijd wel een geschikte combinatiekleur te vinden. Andersom is vaak moeilijker omdat de keuze beperkter is.
Daarnaast: ga je voor een trandy stijl, een klassieke uitstraling, of iets er tussen in?
Verzamel -als je meubels etc. gaat uitzoeken- eventueel eerst kleurstalen van verf bij verfwinkels of bouwmarkten, zodat je kleuren mooi kunt vergelijken als je gaat shoppen. Vast wat kleuren om ideeën op te doen?
Zie:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/27113-schilderen-ral-kleuren-ral-1000-tot-en-met-ral-9018.html

Andere antwoorden (6)

Licht rood/roze/blauw staat denk ik wel mooi.. Probeer eens wat uit met Paint :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er echt niet uitkomt, probeer room-wit. Dat past overal bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat de foto's die jij toont het beste uit zullen komen op wit of kiezelgrijs...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kunnen die foto's bij elke kleur. Mooie zachte kleuren, maar ook knalkleuren zoals cyclaamroze, donkerpaars, petrol. Zelfs op een zwarte of antracietgrijze muur zullen ze mooi uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de schilderijen eruit wilt laten springen dan gebruik je een lichte kleur. wil je de schilderijen laten opgaan in de muur dan kun je een donker kleur gebruiken.
roomwit wat eerder is genoemd is inderdaad een veilige kleur. alleen de bloemen zijn al wit. dus die gaat op in de muren.

ik zou voor geel gaan dat vind ik mooi bij zwart en wit.
maar ja dat is persoonlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt met windows paint de schilderijen (je hebt ze al in foto's) op een achtergrond plakken. en met het verf potje je zogenaamde muur inkleuren. dan zie je het meteen voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van kleur houdt, dan een felle kleur zoals rood, fucsia roze of turqoise.

Hou je van naturel, dan kun je het beter rustig houden met antraciet, zandkleur of olijfgroen.