Wat zijn katveilige decoraties voor in de vensterbank (zie uitleg)?

Breed raam van 2.55 en 1.60 hoog met een vensterbank van 25 cm diep.
Het hele raam word eigenlijk in beslag genomen door de katten, geeft niets maar ik zou daarnaast toch wel een klein beetje gezelligheid willen in huis. Echter lijkt niks voor de ramen te blijven staan en zoek ik dus iets dat niet giftig is, niet breekbaar en niet krankzinnig duur.
Mijn katten zijn echte likkers en kluivers.

Geen optie:
Echte planten - eten ze op
nepplanten - eten ze op
stenen vaas - breekbaar
glaswerk - breekbaar

vastlijmen is ook geen optie daar het krankzinnig dure vensterbanken (marmer) zijn en het een huurhuis betreft.

Ik heb dus totaal geen inspiratie meer... wel 3 geweldige katten =)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6K

Het beste antwoord

Maak een haakje in het kozijn.
Bind met ijzerdraad alles vast wat je er voor wil zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hmmmm, ik ken je probleem. Het enige wat bij mij nog is overgebleven in de vensterbanken is een radio (te zwaar om te verplaatsen) en een knuffel in de slaapkamer (kan niet stukvallen).
Maar of je het wat vind om allemaal knuffels in je woonkamer in de vensterbank te zetten, weet ik niet ;) Hangt af van je smaak.
Een enkele grote, zware pot in de hoek van de vensterbank met een mooie cactus kan een idee zijn. Wel een cactus met goeie, scherpe stekels, daar blijven ze hopelijk wel vanaf.
Decoratie moet OF heel zwaar zijn OF onbreekbaar. Kijk eens bij de Xenos of de Leen Bakker. Die verkopen allerlei decomateriaal, niet duur ook. Houten beeldjes vallen niet snel stuk bijvoorbeeld en zijn niet duur.
Je kan het ook, aangezien je katten er toch al gebruik van maken, NOG aantrekkelijker voor je katten maken en allemaal leuke gekleurde kussentjes en dekentjes in je vensterbank leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEn paar mooie rozenkwartsen of andere zware kleurijke sierstenen.
Die zijn zwaar en je regelmatig wisselen.
Wel een vilten kleedje eronder leggen om je vensterbank niet te beschadigen.
12 jaar geleden
Bevestig zuignappen aan de onderkant van de potten en andere decoratie. Hierdoor breng je ook geen schade aan aan je marmer en krijgen de katten het niet omver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een grote vaas kopen van de kleur steen die je mooi vind.
Onderin een klein laagje cement maken, daarop zand.
Daar kun je van die hele grote takken insteken (op dit moment volop verkrijgbaar bij plantenwinkels)
Aan die takken kun je dan iets vastmaken wat jij op dat moment mooi vind.
Iets waar de katten niet mee spelen (dus geen kerstballen met kerst)
Zag eens hele mooie witte kunstbloemen, niet van echt te onderscheiden, persoonlijk zou ik er dan niet te veel in doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met kunstbloem bedoel ik echt alleen de bloem en dan van zijde.
Dus weet niet of je katten dit ook opeten.

Toegevoegd na 3 uur:
Of wat dacht je van afgezaagde dikke stukken boom in verschillende hoogtes.
Daar bovenop en aan bevestig je verschillende mandjes en slaapplekjes voor de katten.
Zo maak je er voor de katten echt 'hun plekje' van.
Misschien onderstaande site, zie je leuke dingen.
Dat van die stukken boom bedacht ik daar zelf bij, omdat het in de vensterbank moet blijven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 3 katten in /op de vensterbank heb je eigenlijk al geen decoratie meer nodig!
Niets blijft staan of liggen schrijf je. Misschien is het dan een idee om niet iets neer te zetten maar op te hangen? Hang hoog een paar hangplanten op en evt. raamdecoraties.
Die kun je ook laag op je raam plakken.
Ziet je raam er toch gezellig uit en hoef jij je niet meer druk te maken over je vensterbank-met-katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 3 sunjars in m'n vensterbank staan, die laden zich op met zonlicht dus ziet er 's avonds heel sfeervol uit. Die katten gaan er naast zitten, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het probleem....bij mij staan er nú 3 zwart-houten paardjes met koperen zadels, die ik ooit van een reis uit India heb meegenomen. Afgewisseld met houten bontgekleurde paarden uit Zweden, die nu in de vensterbank in de slaapkamer staan. Ook houten koppen uit Afrika, of een verzameling houten nijlpaarden, ook uit Afrika, prijken er wel eens een paar maanden.
Gewoon een kwestie van hardnekkig oprapen...

Misschien een leuke opdracht voor een bezoek aan de eerstvolgende rommelmarkt of vakantie : op zoek naar iets waar je graag dagelijks naar kijkt, maar wat 'catproof' én val-proof is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een slimmer idee om niet dingen neer te zetten maar op op te hangen. Je kunt raamhangers vinden in woonwinkeltjes, of zelf maken. Als je de vensterbank dan te kaal vind kun je een raamsticker van bv. een vissenkom of een vaas bloemen op je raam plakken. Dan staat er niets maar het lijkt wel zo.

Deze visjes: Nu maar hopen dat je katten snappen dat ze niet echt zijn ;-)

http://www.acaza.nl/raamsticker-vissen

Wat dacht je van deze gezellige poezen voor het raam?
Vinden je katten vast ook wel gezellig.

http://www.lipdus.nl/shop/raamstickers.html

Of deze bloemen:

http://www.lipdus.nl/shop/specials.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ophangen lijkt me misschien ook beter inderdaad.

je kunt een aantal takken kopen (of uit het bos halen)
horizontaal aan elkaar binden met binddraad of touw.
dan links en rechts van de takken ook een touw maken zodat je hem kunt ophangen. wel 2 haken in het plafond maken, maar dat is lang zo erg niet als je vensterbanken vernielen.
in de takken kun je leuke dingen halen,
bij de action hebben ze veel leuke dingetjes, bijv. van die hartjes die je nu overal ziet. ze hebben ze nu ook van ijzer, dus die kunne ze ook niet opeten ;)