Kan het kwaad om enkele nachten op een nieuwe matras te slapen zonder bed of lattenbodem?

Ik heb een nieuwe matras maar nog geen bed (heb ik pas over enkele dagen) en ik vroeg me af of het slecht is voor mezelf maar ook voor mijn nieuwe matras om enkele nachten zonder bed te slapen, gewoon met de matras op de vloer dus.
Dankjewel

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Interieur
2.4K
MasterSword
4 jaar geleden
Of je legt je matras op een aantal pallets
( dan kan de zweet er ook uit )

Antwoorden (2)

Als je geen last van je rug hebt is het voor jezelf niet slecht om op die matras op de vloer te slapen en die matras die moet daar gewoon tegen kunnen. Desnoods leg je iets onder die matras om beschadiging te voorkomen (zoals bijv. een oud dekbed of een oude deken).
4 jaar geleden
Het zou (een beetje) kwaad kunnen voor je matras als je veel zweet 's nachts, als je matras dan een paar dagen zo ligt kan het vocht niet weg aan de onderkant en dat is niet zo goed voor een matras.
Dit probleem is natuurlijk heel eenvoudig op te lossen, zet de matras dan overdag op de zijkant.