Wat voor een soort wielen onder eetkamerstoelen op een tegelvloer?

We hebben stoelen waar nu een soort dubbele zwenkwielen onderzitten die ik er zo uittrek ca. 3,5 cm doorsnee, denk dat deze normaliter voor parketvloer geschikt zijn en niet voor tegels met voeg.(zijn versleten)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
4.2K

Antwoorden (2)

Wij zetten voor onze klanten op een tegel vloer vaak rubberen wieltjes.
Die zijn in iedere dhz zaak te koop.
Zou je niet overwegen om er gewoon rubberen doppen onder te zetten.
Op tegel vloeren kan je nog wel eens gevaarlijk weg rijden,daar heb je met doppen geen last van.
burgos
8 jaar geleden
Stelregel is: harde ondergrond, zachte wielen, zachte ondergrond harde wielen. Er van uitgaande dat het harde tegels zijn ( geen rubberachtige tegels) zou je er dus zachte wielen onder moeten zetten. Bij dit soort zwenkwielen is dat meestal rubber. Neem je wielen wel even mee naar de bouwmarkt want in de pinnen zijn verschillende maten te krijgen