Kunje een poster randloos inlijsten mbv plexiglas?

Zonder die ouderwetse klemmetjes aan de zijkanten? modernere klemmen of iets anders.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Interieur
1.9K
Amadea
4 jaar geleden
Misschien is lamineren een alternatief. Dan kun je de poster vervolgens met dubbelzijdige kleefpads aan de muur bevestigen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zelf lamineren gaat meestal niet verder dan een A4-formaat. Bovendien hangen deze nooit mooi vlak.
Amadea
4 jaar geleden
Lamineren kan in vele formaten, zelfs een breedte van 100 cm is mogelijk. Omdat het geheel vlak en goed stevig wordt hangt het keurig recht.

Antwoorden (1)

Als je de poster tussen twee plexiglasplaten wilt inlijsten kun je de klemmetjes vervangen door een sterke heldere plaktape. Ondanks dat is het een probleem om het geheel goed op te hangen, vooral als het plexiglas wat dikker is (b.v. twee platen van 5 mm dik). Als de platen niet te dik zijn kunnen keefpads een oplossing zijn (verschillende merken zoals Tesa, Bison, Pritt.
Een alternatief is om de poster (zou je hem digitaal hebben) te laten afdrukken op Acrylglas (plexiglas). Daar zit dan ook een ophangsysteem aan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een handgemaakt kunstwerk wat ik heb gekocht en heb deze niet digitaal. Lamineren vind ik wat goedkoop eruit zien. Vandaar dat ik liever (dun) plexiglas wil.
Ik wist niet dat hier geeneens kant en klare oplossingen voor waren :d