Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er in de meeste huur of koop woningen/appartementen een gasstel of gasfornuis aanwezig?

Dan heb ik het over een appartement of woning die leeg is en in de verkoop staat. Wil ik graag weten i.v.m. een discussie met een gerelateerde.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Interieur
2.3K
Amadea
5 jaar geleden
Nieuwe seniorenappartementen niet meer. Maar dat zijn er naar verhouding nog niet zo veel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kooktoestellen, wasmachines, gordijnen, meubels etc. zijn zgn. roerende zaken.
Als je een huis koopt of (niet-gemeubileerd) huurt hoort dat er allemaal niet bij.
Uiteraard kun je wel met de verkoper afspreken dat hij/zij het gasfornuis laat staan, maar daar zul je dan ook een prijs voor moeten afspreken.
Als het gasstel of gasfornuis is ingebouwd in de keuken ligt het minder voor de hand dat de verkoper het meeneemt. Voor je gevoel is het dan onderdeel van de woing (immers ingebouwd en vastgeschroefd). Er zijn echter wel uitspraken van de rechter waarbij heel de keukeninrichting als roerend werd beschouwd. Dus zet voor de zekerheid in het koop- of huurcontract wat er wel of niet bijhoort.
Kortom: ingebouwde gasfornuizen, vaatwassers etc. blijven meestal in de woning zitten, maar om misverstanden te voorkomen is het zeer aan te bevelen dat ook goed af te spreken en op te schrijven.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Tip: toen ik mijn huis kocht nam ik voor fl. 25.000 een houtkachel over van de verkoper. Hij keek naar het totaalbedrag wat hij kreg voor de woning mét kachel, maar ik hoefde over die 25.000 geen overdrachtsbelasting en notariskosten te betalen.
Antoni
5 jaar geleden
Een antwoord op de vraag heb je niet gegeven.
De meeste koopwoningen zullen door hun eigenaar voorzien zijn van een keuken met inbouwapparatuur (inclusief kookplaat; gas of electrisch); de meeste (sociale) huurwoningen worden verhuurd met een 'kale' keuken zonder apparatuur.
Uitzonderingen zijn natuurlijk mogelijk; ik ken daar ook voorbeelden van.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding