Hoe maak je een zacht en gebruikt matras steviger?

ik heb een matras van paar jaar oud maar eigenlijk is deze te zacht, zijn er tips om deze iets steviger te krijgen? Nieuwe kopen lukt nu even niet :-(

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Interieur
22.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Ik snap de antwoorden/adviezen niet. Vergeleken met op de grond neerleggen wordt het niet beter deze op een lattenbodem of deur te leggen in mijn ogen. Het verhaal met spanbanden ontgaat me helemaal.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een dichte plank of deur is idd geen goed idee ivm doorlichting ( schimmel door vocht ).
Een vaste lattenbodem kan je heel goedkoop bij Leenbakker kopen. Dan zijn alle latten op maat en al op de juiste afstand van elkaar dmv een bandje aan de twee lange kanten. Heb ik zelf ook gedaan, is geen nieuwe matras maar scheelt wel veel.
LeonardN
5 jaar geleden
Waar ligt je matras nu? Als deze op de grond ligt kan er niets zijn wat het qua ondergrond kan verstevigen. Ligt deze op een lattenbodem zou een vlavrobodem zoals paulus811 een verbetering kunnen geven.
Als je een lattenbodem hebt gooi dan als eerste de matras op de grond. Steviger dan dat wordt het niet.
Het idee met spanbanden is te gek voor woorden in mijn ogen en slaat op kaas.

Antwoorden (3)

Deur of planken onder je matras verstevigen deze goed.

Onder je matras kun je een @deur leggen, tweedehands te koop op MarktPlaats. Vraag eens in de familie of iemand een oude deur heeft staan. Vaak bewaren mensen een deur die vervangen is of niet gebruikt wordt. Een paar @planken kan ook. Let op in de buurt bij mensen die een huis opknappen kan je vragen.
.....
Of : Een matrastopper, ook wel oplegmatras, topmatras of topper genoemd, is een (dun) matras wat u op een bestaand matras legt. Er zijn diverse redenen om een matrastopper aan te schaffen, meestal doen mensen dat omdat het wat comfortverhogend werkt.
http://www.matras.info/matrassen-vergelijken/matrastopper-of-oplegmatras/
Toegevoegd op 09 juli 2018 14:46: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super idee. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een topper maakt de matras nog zachter .
Dat is mijn ervaring !
LeonardN
5 jaar geleden
Van een topper wordt het idd nog zachter, en wat het verschil is met een deur, een paar latten of gewoon op de grond snap ik nog niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@teun
Ik las verschillende kritieken, zoals altijd zijn er voor en tegenstanders.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@LeonardN
"Gewoon op de grond" of een deur/planken onder het matras.
Het verschil is voor jonge mensen of iemand met een sterke rug wellicht niet meteen te vatten. Dat kan, dit probleem is gemiddeld wel leeftijd afhankelijk.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Stel dat het een 2 persoonsbed is met 2 matrassen, dan is 1 matras op de grond niet handig... Deur of planken, net wat je voor handen hebt. Ik snap de verschillende suggesties wel. Bij een deur heb je wel het risico dat het matras niet kan luchten. Dan zou je er beter gaatjes in boren mocht het een langdurige tijdelijke oplossing zijn, voor het behoud van het matras. Ik heb overigens recent voor manlief zelf een bedbodem gemaakt. Van houten latten. En houten balken. Staat als een huis. Hij vond zijn bed ook te zacht. Nu zakt het niet meer door en zijn rugklachten zijn ook voorbij. Ik was ongeveer €60,- kwijt aan hout bij de Praxis.
paulus811
5 jaar geleden
Alleen een deur of plank onder je matras als je graag schimmel wilt. Je verliest 's nachts veel transpiratievocht en dat kan dan niet meer weg met schimmel als gevolg. Scoor voor weinig tot niets een vlavro bodem en je hebt een niet verende bedbodem meer, maar wel een die het vocht afvoert. Bovendien zit om de bodem een metalen frame waardoor het in een bedombouw blijft liggen, een plank doet dat niet.
LeonardN
5 jaar geleden
"Het verschil is voor jonge mensen of iemand met een sterke rug wellicht niet meteen te vatten." Dus jij hebt een deur die steviger is dan je vloer? Het is toch niet te vatten dat een deur meer versteviging zou geven dan een betonnen vloer met zeil of een houten of kliklaminaten vloer?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als er gevaar is van teveel vocht, zal nog vaker dan normaal je bed/matras moeten luchten. Rechtop tegen de muur met ramen open en langer dan 10 minuten. Gaten in de deur of planken boren is natuurlijk een prima idee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Dat kan, dit probleem is gemiddeld wel leeftijd afhankelijk." De deur/planken zijn niet steviger dan de vloer, heb ik nergens geschreven.
Wel is het zo, dat (jonge) mensen met een fit lichaam en een sterke rug eerder een matras op de grond zullen leggen. Het is niet een ieder gegeven om soepel uit zo'n laag bed op te staan.
LeonardN
5 jaar geleden
Nu kom je pas met het idee dat de deur in een bed gaat. In de vraag en je antwoord wordt nergens over een bed gesproken. Nu pas snap ik je idee om een deur te gebruiken. Leg dan wel even uit dat de genoemde deur waarschijnlijk wel op maat gezaagd moet worden EN dat je er dan ook gelijk beter gaten in kan speedboren. Dan heb je ongeveer de oplossing zoals paulus811 al noemt. Zelfde geldt voor de houtplaat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo allemaal, had niet gerekend op zoveel reacties.
Ik ben voor een plaat gegaan met genoeg gaatjes erin zodat matras goed kan ventileren.
En het lijkt erop dat het beter ligt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mooi Gerda, je hebt een oplossing en niet te duur gelukkig!
Een lattenbodem eronder plaatsen. Zit die er al, dan kun je deze nog verstevigen met spanbanden. Hoe meer banden je plaatst hoe stugger het matras wordt.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedank voor je reactie, ik ga voor de planken.
LeonardN
5 jaar geleden
Spanbanden? Dat zie ik even niet voor me.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
@LeonardN in de lengte tussen de latten door winden, dan kunnen de latten minder ver doorbuigen. Maar om echt effect te krijgen heb je er wel veel nodig.
LeonardN
5 jaar geleden
Hoe krijg je de latten dan nog terug in de lattenbodem?!
http://static.leenbakker.nl//BLKCAS/960x960/1470331.jpg
Ik zal wel een kneus zijn maar heb het idee dat dat echt een hoop gerommel is en weinig op gaat leveren.
Ga op zoek naar een vlavro bodem, dit is een plank met gaatjes waardoor je steviger ligt. Een deur of plank onder je matras leggen is een slecht idee want dan kan het transpiratievocht niet weg en krijg je onherroepelijk schimmel.
Een vlavro bodem kun je makkelijk op MP scoren voor weinig of helemaal niets.
Toegevoegd op 10 juli 2018 07:54: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Prima oplossing.