Aannemende dat je het over de toiletbril hebt, zeg ik: omhoog.

Er zijn twee verschillende dingen die verward worden, het schoon zijn van de bril en de stand van de bril.

Wanneer een vrouw op de bril gaat zitten en zich een week niet heeft gewassen, wordt de bril viezer dan van een druppeltje urine.

Een man hoort wanneer hij gaat staan plassen de bril gewoon omhoog te doen, zodat wanneer er (of het nu een vrouw of man is) iemand gaat zitten en de bril omlaag doet, deze schoon is gebleven.

Wanneer je gebruik maakt van het toilet, is het wel zo lekker dat het toilet in het algemeen schoon is voor het volgende gebruik, je zorgt toch ook dat de slipstrepen eruit gaan?

Veel toiletten hebben een 'bowl' die hoe je het ook doet, bij het doorspoelen spetters omhoog komen uit het toilet. Daarom is het dan ook beter om de bril omhoog te zetten.

De discussie tussen man en vrouw (meestal van vrouw naar man), vind ik een uiterst kortzichtige als het moet gaan om 'ik wil...' of 'ik vind...'. Meestal gaat het dan niet om het toilet maar om andere dingen die er in een relatie niet lekker zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Hangt van de boodschap af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt van de afspraken af binnen je huishouden.

Mijn vrouw reinigt de WC's en ik nooit.
In ruil doe ik de bril omlaag.
Goeie deal lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bril omhoog bedoel je zeker?
Als het gaat over de WCbril: ik wil graag dat hij omlaag is op het moment dat ik de toiletruimte binnenstap...wat mijn man er voorheen mee heeft gedaan -omhoog of omlaag- maakt me niet uit als er maar geen spetters op zitten...
Als het gaat over zonnebrillen die tegenwoordig door mannen binnen en buiten óp het hoofd worden gedragen, als een soort van diadeempje: Omlaag die bril! Op je neus en anders af!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat betreft de zonnebril: kijk maar naar Valentino hier beneden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahaha ik snap hem :) goeie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Tovenaar
...dat mag je best van mij vragen....
mijn man heeft geen geen bezwaar tegen die houding hoor...ik heb hem er tenminste nooit over gehoord...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Tovenaar
en is de houding van Valentino 'hier telt het recht van de sterkste' dan niet ook aso? ...niets ten nadele van jou Valentino, maar jij staat toevallig in beeld...
Hier telt het recht van de sterkste.
Voor mij bril omlaag dus :p

Alle gekheid op een stokje, voor de vrouw is het natuurlijk wel plezierig dat het zitvlak schoon is. Voor de man is het ene hele kleine moeite om even de bril omhoog en omlaag te doen. Aan jou om te bepalen wat je doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt als man wel heel sociaal willen doen en met de bril omhoog je plasje plegen, maar dan nog spetteren er druppels op de rand van de toiletpot, en eroverheen op de vloer van de wc. Ik ga daarom altijd zitten, bij grote én kleine boodschappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thuis ben ik meestal een "luie" plasser, d.w.z. de bril staat toch al naar beneden, dus ga ik maar zitten, wel zo makkelijk.
Als wij het toilet doorspoelen doen we wel eerst de bril omhoog.
Raar? Nee hoor, moet je eens zien wat voor een bacteriën zich hechten aan de onderzijde van de bril.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben vrij lang. Sinds ik eens staand heb geplast in een "schotelmodel" toiletpot, en daarbij een korte broek aanhad, voelde ik hoeveel miniscule spettertjes dat produceert.

Sindsdien ga ik altijd zitten.

Soms, als er een - tja, hoe heet zo'n model toiletpot, geen schotelmodel maar zo'n model waarbij je bij de grote boodschap een grote plons kunt produceren die meteen je billen wast - toiletpot staat, plas ik wel eens staand. Dan mik ik wel _in_ de afvoer. Dat maakt vreselijk veel meer herrie dan op het porcelein richten, maar het veroorzaakt nul spetters.

Maar dat zijn uitzonderingen. Normaal ga ik altijd zitten.

Wat bril betreft voor mannen die wel staand plassen: de man doet de bril omhoog, da's vanzelfsprekend. Maar waarom zou diezelfde man de bril na afloop weer omlaag moeten doen? Als er daarna een andere man komt, kan de bril beter omhoog blijven staan.

Dus iedereen zet de bril in de voor hem of haar benodigde stand. Na afloop de bril in een andere stand zetten is onzin. Als de vrouw van de man eist dat hij na afloop de bril weer omlaag doet, vind ik dat de man ook van de vrouw mag eisen dat zij na afloop de bril omhoog doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als hij maar schoon is.

Serieus, waarom zou het uitmaken in welke stand hij staat als ik binnenkom? Als mijn man naar de wc gaat en de bril staat omlaag, dan doet hij hem omhoog. Geen probleem. En als ik naar de wc ga en de bril staat omhoog, dan doe ik hem weer omlaag. Ook geen probleem.

Ik vraag me altijd af wanneer het moment komt dat mannen beginnen te zeiken dat vrouwen de hele tijd de bril omlaag laten staan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maakt me geen mallemoer uit. Als vrouwen er maar niet over gaan zeuren dat ik de bril niet omlaag heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omhoog. Beetje a-sociaal als je dat niet doet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thuis ga ik altijd zitten, dus bij ons is de bril altijd naar beneden.
Daarna ook de deksel overigens.

Openbaar enkel urinoir dat ik gebruik. Tenzij in een hotel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maakt niet uit, als je maar zorgt dat de toillet schoon achtergelaten wordt. Een bril omhoog of omlaag doen wordt je niet moe, en als je er wel moe van wordt, doe de bril omlaag er ga uitrusten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is economisch onderzoek naar gedaan. De meest efficiënte uitkomst is om na de boodschap de positie van de bril te handhaven.
Dit omdat je niet weet wie er na je komt, en dus ook niet weet of deze persoon de bril van positie moet veranderen.

Dit geldt overigens alleen als het voor mannen en vrouwen dezelfde moeite kost om de positie van de bril te verschuiven. Als het vrouwen meer moeite kost om de bril omlaag te doen dan mannen, kan het efficiënter zijn om de bril steeds omlaag te doen na het staand plassen.

Zie de bron voor het onderzoek.