Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vloerverwarming in de badkamer, welk systeem is het beste?

Onze badkamer wordt dit jaar helemaal vernieuwd. Ik wil vloerverwarming en mijn aannemer raadt vloerverwarming met buizen aan in plaats van een systeem met elektrische matjes. Een mogelijk bijkomend voordeel van buizenverwarming zou zijn dat we misschien geen radiator nodig hebben. Ik ben op zoek naar voor-en nadelen van beide systemen en ervaring met vloerverwarming als hoofdverwarming voor de badkamer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
698
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is zo'n mooie radiator waar je gelijk je handdoeken op kan hangen niet een idee. Lijkt mij ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, die handdoekenradiator staat eigenlijk al op de planning, maar ik heb maar een klein badkamertje en we zijn met z'n vijven, dus alles wat er minder in hoeft, is meegenomen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een vloerverwarming via electra kost ontzettend veel stroom en wordt afgeraden. Het beste is om een systeem met buizenverwarming aan te leggen als de vloer toch open moet. Als dit haalbaar is dan is dit een goed systeem omdat bijvoorbeeld de restwarmte van de radiatorleidingen kunnen worden gebruikt. het systeem is dus een stuk zuiniger.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie de link voor de voor-en nadelen. In een badkamer kan je de retourwarmteleiding gebruiken, dat lijkt me veel handiger.

Ik zou dat combineren met een designradiator voor de handdoeken en voor de eventuele restverwarming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding