hoe verminder ik het galm in de kelder?

Goeiemiddag, bij ons in de kelder hebben we een soort van barretje gemaakt waar we gezellig kunnen zitten met vrienden en feestjes kunnen geven, het is ongeveer 35 vierkante meter en heeft een L vorm, het heeft betonnen muren een plavuizen grond en een klein raampje. Op een deel van de muren hebben we er hout aan geboord als zijnde lambrisering. Verder staat er een koelkast een kast en tafels en stoelen. Echter hebben we nog steeds erg last van galm.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
2.3K

Antwoorden (3)

Door er doeken of gordijnen in op te hangen. Die absorberen het geluid, waardoor het niet meer galmt maar gedempt gaat klinken.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké maar waar kun je dat in deze ruimte op hangen
Amadea
8 jaar geleden
Tegen de muren en eventueel ook nog tegen het plafond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Let natuurlijk wel weer op brandveiligheid. Een doek tegen het plafond in een kelder waar je feestjes viert klinkt als een gevaarlijke cocktail.
Wat goed werkt is het volgende:
Plaat triplex van 4 of 6 mm, daar banen glaswol op leggen en dat weer afdekken met een strak gespannen goedkope stof (in een mooie kleur). die plaat (of platen) hang je aan twee draadjes uit het plafond iets van de muur af zodat ze vrij kunnen hangen.
Dat dempt als een malle. (alleen gordijnen dempt enkel wat in de hoogste tonen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal de reden zijn dat met overal gordijnen als demping toepast.
Dikke gordijnen tegen de wanden.
Eierkartons 10x10 tegen plafont lijmen.
Dikke " oosters vloertapijt neer leggen.

Dat zal aanzienlijk schelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gordijnen, vloertapijt +
Eierekarton? -
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja precies
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Word vaak in semi prof studio/opname ruimtes gebruikt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn geen eierdozen. :)
Hebben wel die vorm...