welke plant is dit? En wat moeten we doen om ervoor te zorgen dat hij bij ons overleeft?

Deze plant hebben we uit een groenbak voor snoei-afval gevist. Kenmerken
- Grote stevige en stugge bladeren
- 1 houtachtige stengel waar deze bladeren aan groeien
- hoog! We hebben een schuine zijscheut bovenaan van +/- 80 cm verwijderd, anders was hij nog hoger. Nu zo'n 220cm

Helaas vallen er nu regelmatig bladeren af. Wat te doen om het tij te keren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Het is de Ficus lyrata
Mogelijk overleeft de plant het niet, vanwege de lage temperaturen buiten.
Grond vochtig houden ,maar pas water geven als de grond droog is.
Lichte standplaats, verdraagt ook zon.