Hoe krijg je het behang van een gipsmuur af?

Ik ben nu het behang van de gipsmuur in mijn kamer aan het halen, ik heb het al gestoomd maar het lijkt alleen maar meer vast te plakken.
Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Neem een emmer met water,en flink wat biotex,wel de echte.
Maak het flink nat,een paar uurtjes in trekken,en het moet er
zo af te halen zijn.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, het heeft gewerkt!

Andere antwoorden (1)

Er zijn speciale rollers te koop die kleine gaatjes maken in het behang waardoor de stoom ook achter het behang kan komen. Het ziet eruit als een ronde computermuis met twee wieltjes met scherpe puntjes aan de onderkant. Kost weinig bij een behangwinkel.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De "muis" versie zegt me niks, ben wel nieuwsgierig.
Een behangprikrol wel:
http://www.xlglas.nl/Behangprikrol.html
paulus811
9 jaar geleden
Grappig, heb jaren geleden een keer zo'n ding gekocht maar kan het op internet nergens meer vinden. Het was een soort holle puk, formaat grote computermuis, waar twee wieltjes in zaten die op asjes ronddraaien en zo gaten in het behang prikken. De roller kende ik niet en is kennelijk de moderne versie.