In tegenstelling tot andere systemen die de geurtjes alleen maar verbergen, maakt het verspreidingssysteem van
Lampe Berger het mogelijk tabaks-, keukenluchtjes enz. te vernietigen. Door katalytische oxidatie van de moleculen
(die verantwoordelijk zijn voor deze geurtjes) draagt Lampe Berger bij tot de zuivering van de binnenlucht.
De warmte die door de katalyse wordt vrijgemaakt, trekt slecht ruikende moleculen aan en breekt deze af.
De katalysator van de brander bevordert de oxidatie van deze moleculen en verhindert dat ze zich opnieuw aantrekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
voor hoe te gebruiken zie bron