Wel iets, beter dan niets, maar je kan de houten vloer beter in de lijnolie zetten dan kraakt het ook minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Bedankt, maar er zit (nu in de winter) ruimte tussen sommige planken. Dat verhelp ik neem ik aan niet met lijnolie. De vloer is trouwens eind september helemaal geschuurd en opnieuw in de olie gezet door een parketbedrijf.
Ivana
9 jaar geleden
Uitgewerkt hout zou niet mogen krimpen door droogte.
de vraag is moeilijk te beantwoorden...hoe groot is je kamer bv? hoeveel bakjes hang je? Koop je een hygrometer (niet zo duur), dan kan je nagaan hoe vochtig je kamer is. teveel en te weinig vocht geven beiden hun specifieke schade. het is ook niet duidelijk over welke houtsoort je het hebt...één houtsoort is sterker/harder/krimpvaster dan de andere. Niet alleen vocht speelt een rol, maar ook bv. de manier waarop het hout is bevestigd, hoe het is behandeld (bv. vernis/olie...). En zo zijn er nog andere factoren die bepalen of hout scheurt.
De ideale luchvochtigheid voor een mens is tussen de 40 en 60%. Dat is ook prima voor hout. Maar niet altijd goed te bereiken in moderne betonwoningen met centrale verwarming. En zoals aangegeven, vocht is niet het enige waar je op moet letten.

hierbij een link met nuttige houtweetjes. http://www.monumentenwacht.be/sites/www.monumentenwacht.be/files/b912.pdf