Hoe gebruik ik een geuroliebrander ? Moet ik ook water in het bakje doen of wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
29.3K

Antwoorden (6)

Nee hoor alléén de olie is voldoende.
En onderin het waxinelichtje natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet wel water bij, anders is de olie te sterk en zul je een veel te sterke geur krijgen, en een verbrande geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het zonder water maar dat komt misschien dat ik hem alleen buiten aan heb, dan verwaaid de geur anders te veel.
Ik weet niet of er verschillende soorten geuroliebranders zijn; maar in de brander die ik heb gaat water met enkele druppels olie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet wat water met een paar druppels olie erin. Door de kaars eronder wordt het water verdampt welke de geur heeft opgenomen van de olie. Hierdoor krijg jij een lekkere geur in de omgeving van de brander. Als je het water achterwege laat zal de olie verbranden, minder lekker ruiken en een veel te sterke geur verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je moet kiezen tussen water of wat,
zou ik kiezen voor water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Vaak is het een etherische olie in een klein flesje wat je door verwarming kunt laten geuren. Je moet dan water nemen en er enkele druppels in doen. Als je het bakje vol zou doen met alleen olie, is je flesje leeg, en het schaaltje aangekoekt en ingebrand door de olie, het gaat dan ook niet echt lekker geuren. Je krijgt er hoofdpijn van, want het is al erg geconsentreerde olie.
14 jaar geleden
als het een bakje/schaaltje is met een vlammetje eronder, dan ook water erbij, zodat de geurolie via de waterdamp in de ruimte verspreid wordt. Als je dit type bedoelt is je vraag denk ik al wel beantwoord.

Er zijn ook electrische verdampers in de handel, die heten soms ook geuroliebrander, en daar hoeft geloof ik alleen een druppeltje olie in. Maar de werking varieert, de prijzen ook. Via http://www.geurpaleis.nl/ kun je er een stel zien (zoek op verdampers).