Ik moet de gloeilampen in mijn kroonluchter vervangen voor een energiezuinige oplossing. Wat is het beste?

Mijn kroonluchter werkt met een (gloeilamp-)dimmer en op 6 gloeilampen. De gloeilampen zijn niet meer te krijgen. Zijn er energiezuinige lampjes die gedimd kunnen worden met een gloeilampdimmer? Moet ik ze allemaal tegelijk vervangen? Moet ik de hele dimmer ombouwen? Zal ik mijn kroonluchter maar de deur uit doen, kan geen lamp bedenken die zo mooi dimt als gloeilampen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Action verkoopt nog steeds gloeilampen.

Het beste antwoord

De gloeilampen zijn te krijgen, alleen iets beter zoeken.

Wat er in de gewone winkels het dichts bij in de buurt komt qua vorm licht en dimbaarheid, zijn lampen in de dezelfde vorm alleen zit er dan een halogeenlampje in de "gloeilamp"

Spaar en LED lampen zijn er in bijna alle vormen, zowel dimbaar als niet dimbaar, mogelijk heb je een andere dimmer nodig.