Hoe kan ik zorgen dat er netjes teksten op mijn slaapkamermuren komen?

Ik wil in de meivakantie mijn slaapkamer gaan veranderen, alle muren gaan wit, de meubels gaan zwart met wit. Ik wil graag leuke ZWARTE songteksten en mooie quotes op mijn muren doen. Eerst wilde ik het gewoon gaan overtrekken met potlood en daarna overschilderen. Maar mijn moeder zegt dat dat niet zo handig zou zijn, omdat het heel moeilijk is om het dan netjes te krijgen. Ik heb al op de bouwmarkt-site gezocht naar een soort van 'sjabloon' voor letters. Ik weet alleen niet hoe ze eigenlijk heten, ik heb ook op 'letterstempels' gezocht. Weet iemand hoe die dingen heten? En als iemand een beter manier weet van hele testen op geschilderde muren zetten, wil ik die heeeel graag horen!
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
'testen' moest natuurlijk 'teksten' zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou zelf sjablonen kunnen maken van karton of plastic.
De letters kun je eruit snijden met een scherp mesje. Ik heb bij een bouwmarkt ook wel eens letters van piepschuim gezien die je op de muur kunt hangen; misschien vind je dat ook wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook met een beamer, diaprojector, overheadprojector de teksten op je muur projecteren. Je trekt ze langs met een potlood en kleurt ze in met een fijne penseel.
Het eenvoudigst werkt het trouwens - welke manier je ook kiest, sjablonen of projectie - als je muur glad is, dus niet met bobbelbehang of stucwerk.

Antwoorden (5)

Sjablonen (of stencils) lijken me inderdaad het handigst. En dan met een speciale kwast tamponeren.

Toegevoegd na 58 seconden:
Google anders eens op "verfsjablonen"
12 jaar geleden
Hangt er een beetje van af hoe lang de teksten zijn en hoe groot je ze wil hebben. Je kunt natuurlijk zelf sjablonen maken met je PC, uitprinten en uitsnijden en dan op de muur tamponeren.

Je kunt ook een dia maken van de tekst en deze op de wand projecteren en dan netjes schilderen. Je kunt natuurlijk ook een Beamer gebruiken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heten wel sjablonen, lettersjablonen. Maar je kunt het ook zelf maken. Kies een schreefloze grote dikke letter en print de tekst daarmee op papier. Plak het papier op stevig karton, en snij de letters dan uit met een stanleymesje.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.sjablonen4you.nl/lettersjablonen.php
http://www.goeievraag.nl/vraag/lettersjablonen-kopen.163008
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, + Sommige bouwmarkten hebben ook lettersjablonen.
Waarom print je ze niet uit? Dat kan in iedere gewenste kleur en lettersoort en plak ze daar na op de deur, b.v.met een Pritt Stift? Zijn ze later ook nog redelijk makkelijk te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Songteksten lijken mij niet bepaald ideaal om letter per letter aan te brengen. Ik zou opteren om die te laten afdrukken bij Vistaprint of Dewiha Art.