Hoe oud is dit vitrinekastje?

Ik heb dit kastje in huis en had graag geweten hoe oud dit is. Het hout is met goudkleurig versierselen afgewerkt. Voor de pootjes zijn er afzonderlijke opzetstukjes zodat het hout precies beschermd kan worden tegen water.
Kan iemand me helpen bepalen hoe oud het is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Is gemaakt in de jaren 60,dus geen antiek.
Wij krijgen dit soort kastjes aan geboden in onze spuiterij om ze een kleurtje te geven.
De meeste mensen willen de kleur niet meer,maar vinden het model wel mooi,en daarom spuiten wij dit soort kasten meestal wit.
Is ook makkelijk zelf te doen , alleen goed ontvetten en schuren.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de info, dan ga ik het ook eens verven. Maar zou het jammer gevonden hebben om later te horen dat ik het beter niet gedaan had omdat het antiek was.
burgos
9 jaar geleden
Zelfs als hij antiek was,kan je hem gerust verven,tegenwoordig is antiek kastjes weinig meer waard,geen vraag meer naar.
Let wel op,goed ontvetten met ammoniak, en schuren,gronden en aflakken.
En geen spierwit nemen,kijk is bij de dhz.bij de kleuren.