Wat is dit voor antiek meubelstuk?

Hoi!
Ik heb reeds enige tijd een antiek meubelstuk waarvan ik niet weet wat het is. Het stond er voor de sier, maar zou graag weten waarvoor het diende. Nu doet het dienst als tafeltje voor een ventilator. :)

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Dat is een Spaans houten stoeltje. Nog niet eens zo oud. Rond 1970 namen we die mee uit Spanje, later werden ze in grote getale hier verkocht.
Ivana
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit wordt een Spaane kruk of een Spaanse driepoot genoemd, ook wordt het wel een baarkruk genoemd.