Wat is een redelijke termijn voor mijn bovenbuurman om een lekkage te laten repareren ?

Bij mijn bovenbuurman is er een lekkage, waardoor het bij mij lekt. Hoe snel kan ik verwachten dat hij het laat repareren ? Wat is een redelijke termijn ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou hem tot uiterlijk de volgende werkdag de tijd geven, licht in ieder geval je eigen verzekering vast in, zodat zij de schade kunnen verhalen op de verzekering van de bovenburen. Als je huis een zwembad dreigt te worden, dan moet hij dit direct regelen natuurlijk.

Antwoorden (1)

Beetje afhankelijk van de soort lekkage,
normaal gesproken is er geen reden waarom het langer dan ongeveer 1 uur zou moeten duren.

Voor afvoeren is er altijd wel een snelservice beschikbaar.
Leidingen kan je afsluiten.

Sowieso is de buurman aansprakelijk voor alle schade.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lekkage van dak o.i.d. kan natuurlijk ook nog, dat kan ingewikkelder zijn maar kan meestal snel (tijdelijk) verholpen worden.