Wie weet wat voor voorwerp dit is?

Ik heb dit voorwerp gekocht en ben heel benieuwd wat het nou eigenlijk is.
Het is van keramiek en aan de onderkant staat de tekst: 'ouy vay 519'

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik denk dat het gewoon een kunstvoorwerp is zonder gebruiksdoel.
Misschien herkent iemand dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het doet me denken aan een asbak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doet mij denken aan de kop van zo'n monster uit 'Day of the Triffids' ;-)
Antoni
9 jaar geleden
Hoe groot of hoe hoog is dit voorwerp?
zondag
9 jaar geleden
Het doet mij denken aan een artistieke vaas.
Cryofiel
9 jaar geleden
Hoort het echt zo om als het nu staat? Ik kan me voorstellen dat je het omgekeerd, dus met de "bladeren" naar beneden, over iets heenzet. Bijvoorbeeld over een wijnfles heen. Hoe zou dat er uitzien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor kaars(je)
Amadea
9 jaar geleden
Ik zie iets wits wat van plastic lijkt zitten bij de opening tussen de bladeren aan de linkerkant. Wat zit daar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is 28cm hoog en de diameter is 16cm.
Een asbak of vaas zou erg onpraktisch zijn.
Ik weet zeker dat het zo hoort te staan omdat de onderkant onbewerkt en beetje gesleten is, zou niet over een wijnfles passen.
En dat witte dat je ziet aan de linkerkant is een opening, zit niks plastics je kijkt tussen de bladen door.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Kan je een foto maken van de binnenkant?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ik doen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb een foto van de binnenkant toegevoegd.
Amadea
9 jaar geleden
Die ziet er veel roder uit dan de bruine buitenkant. Welke kleur komt het meest met de werkelijkheid overeen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt is ook roder, soort van roze, en met ribbels dus lijkt net een gehemelte
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als het voetstuk dicht is, zou het misschien als vaasje gebruikt kunnen worden. Ik denk dat het toch een siervaas is of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk niet dat het een vaas is want dan zou er maar een heel klein laagje water in kunnen en zouden de bloemen tussen de 4 bladeren door vallen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Zou het een vaashouder kunnen zijn, of een glashouder? Dus iets moois waar je een vaas of een glas in zet.
Amadea
9 jaar geleden
Het zou een Zaaddoos van Ank van der Wel kunnen zijn. Vergelijk 'm bijvoorbeeld met deze: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/ankvdwel/item_images/img_12358996743201.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik heb haar een mail gestuurd om te vragen of ze dit object herkent.

Antwoorden (1)

Hallo,

Het lijkt toch wel heel erg op een lamp, misschien ééntje die een paar onderdelen mist. De tekst op de onderkant zegt me niks. Als je ernaar googled levert het niks op, dus ik betwijfel dat het een serienummer is, of ook maar enige logische beteenis heeft.