Is er zoiets als afbijt voor waterverf op stoel?

Ik heb een goede stoel, juiste zit, rug -hoogte die was wit geschilderd. Dat heb ik er af gekregen met gewone afbijt, maar nu zit er paarse waterverf onder. Omdat de rug, armleuningen rond zijn werkt schuurmachine niet krijg per keer smal streepje eraf. Water maakt hout goorder. Was van plan blank te lakken, dat laat ik nu , maar hoe krijg ik paars weg zodat ik niet te donker moet schilderen, lakken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Afbijt van Rustoleum verwijdert ook watergedragen verf. Zelf heb ik ook goede ervaringen met Fluxaf, niet overal verkrijgbaar maar werkt wel heeeeel goed (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pfff , dat wordt moeilijk,de waterverf is heel diep in het hout getrokken,en als afbijt niet helpt,zit er toch niks anders op om proberen te schuren,en dan maar met de hand.
Met een hele grove korrel schuren,en dan hopen dat je het hout open schuurt en dan nog een keer afbijt gebruiken.
Kijken of dat nog lukt.

Toegevoegd na 1 dag:
Wij zitten zelf in de meubels,heb nog eens navraag gedaan bij een relatie,die gaf 2 mogelijk heden om te proberen.
Zoek iemand die kan zand stralen,of zet de hoge drukspuit erop.
burgos