Welke opstelling is het beste als je met zijn tweeën op kantoor werkt?

De ruimte is een rechthoek van ongeveer 3 x 5 meter. We hebben ieder een eigen bureau met pc. We moeten elkaar zien, maar ik merk dat ik afgeleid raak als ik zit te werken achter de pc en dan de ander zie werken.

Alle suggesties welkom. Het gaat erom dat je kunt samenwerken maar niet afgeleid wordt door de beweging van de ander.

13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Ik zou ook gaan voor de "face-to-face" opstelling met de beeldschermen ertussen als een soort afscheiding. Dat is ook het handigst met de bekabeling van de computers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan kun je het beste in de L opstelling gaan werken. Je zit dan niet de hele tijd elkaar recht aan te kijken en als je wilt kun je ook bij elkaar langs kijken en toch zit je dichtgenoeg bij elkaar, om even te overleggen of een praatje pot te houden.
13 jaar geleden
Ook een optie: je zet de bureaus tegenover elkaar, met de monitors van de PC's recht tegenover elkaar.

Als je aan je PC werkt, zie je elkaar niet, daar zitten die monitors tussen. Als je elkaar aanspreekt, kijk je even om je monitor heen of schuif je een stukje naar links of rechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het verlengde van elkaar. De een zet zijn buro tegen de muur, liefst bij een raam, zodat er lichtinval van de zijkant op je PC is en heeft het raam dan aan zijn/haar linkerzijde. De ander zet het 2e buro in het verlengde van de korte kant van het 1e buro, maar wel zodanig dat het raam aan zijn/haar rechterkant zit.
Zo zie je elkaar niet continu werken, maar kan een kleine draai naar links of rechts volstaan om elkaar aan te kijken.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buro's tegen elkaar aan gescheiden door een middenschot tot borsthoogte. Beperkt niet alleen het zicht op elkanders beweging en dempt enigzins het geluid waarbij je elkander tot nog redelijk kunt communiceren maar neemt ook de minste ruimte in. Bovendien komt er met het tussenschot ruimte bij waar je een extra plank en prikborje oid inrichten kan.
Op mijn burotafel staat het beeldscherm op zo een plank (circa 20 cm). Onder de plank is dan ook ruimte voor van alles. Staat fraai.