Welk(e) merk of type waterbesparende stortbak of toiletreservoir is geschikt om mijn huidige toilet te vervangen?

Ik wil mijn huidige toiletreservoir met één knop vervangen met een toiletreservoir met twee knoppen. Ik wil geen complete nieuwe toiletpot aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Je kunt gewoon een standaard stortbak van de bouwmarkt nemen. Deze sluit je aan op de waterleiding (uiteraard) en aan de onderkant van de stortbak gaat een L bocht de achterkant van het toilet in. Die aansluiting druk je in het gat van het toilet met een waterdichte sok. De afmeting is standaard.

Wil je echt goedkoop, kijk dan eens op Marktplaats voor een nieuwe. Sommige mensen hebben zo'n ding over en koop je voor rond de 2 tientjes.

Voor de aansluiting stortbak aan het kraantje zou ik een flexibele slang nemen. Let wel op de juiste lengte. Het scheelt een hoop buigen en gedoe.