Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn trap moet gerenoveerd worden. Wat kan ik het beste doen? Bekleding en opknappen zijn beide geen optie!

Ik kan er nieuwe eiken houten trede plaatsen of kiezen voor pvc op de bestaande trap?

Toegevoegd na 6 minuten:
De traps is erg lelijk geworden doordat er lijmresten op heeft gezeten etc. Op dit moment is hij geschuurd.

Overzettreden van hout raden sommige af om dat het gaat kraken..... (hout werkt)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je opknappen zegt, bedoel je dan helemaal afschuren en lakken? Een alternatief daarvoor is een traprenovatie met 'overzettreden'. Je kunt dit professioneel laten doen, of bij de bouwmarkt een doe het zelf-pakket kopen en het zelf doen. Het lijkt mij nog een heel gepruts om het echt goed te doen.
Zie b.v. onderstaande link voor doe-het-zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe trap laten installeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens een trap opgeknapt door er nieuw hout op te lijmen , maar dat was bamboe en dat werkt niet zo veel. het op te lijmen materiaal moet stevig genoeg zijn om de uitgesleten delen van de bestaande treden te overbruggen. Maar het is een lap middel . om nieuwe treden te kunnen plaatsen moet je de bestaande treden goed uit de trapboom kunnen halen, de verwijderde treden kunnen dan, als mal dienen voor de volgende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding