Waarom komt er niemand, als je gordijnen koopt bij Kwantum of Hema, thuis de gordijnen opmeten. Ik wil er best voor betalen.

Ik weet zelf niet goed waar ik op moet letten. Of ik zou naar een duurdere zaak moeten gaan waar ze wel thuis komen opmeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6.1K

Antwoorden (9)

Is best heel makkelijk hoor, als je weet hoe het moet.
Zie link wordt erg duidelijk uitgelegd.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Handige formulier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
handig!
Het is niet zo moeilijk. Je hebt alleen de afmetingen van de kozijnen nodig en de plaats waar je ze wilt hebben hangen.
In deze winkels hebben ze dit niet om aan een concurrerende prijs te komen waarmee ze kunnen wedijveren met andere zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op google zoekt naar "offerte gordijnen" dan krijg je offerte sites te zien waar je dus een offerte kan aanvragen hoe duur het zou gaan kosten.

Je kan dan aangeven of je wilt dat de leverancier voor je gaat meten. (ervan uitgaande dat echt gordijnen wilt bestellen).

En dat is helemaal gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze dan iemand moeten aannemen hiervoor. Overigens: als jij alle maten opneemt, willen ze je aan alle kanten helpen, ook bij deze winkels. Ik heb zelf een soort tekening gemaakt van alle ramen, en alles opgemeten, ook de ruimtes tussen de ramen, ruimte boven het raam tot plafond. Zo kan je daar nog beslissen en advies vragen over hoogte gordijnen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowel bij de hema als bij de kwantum leen bakker en vele andere winkels hebben ze daar een folder van hoe je de maat kunt nemen op het kozijn of in het kozijn of aan het plafond heel duidelijk

volgens mij heeft zelfs de kwantum het op zijn site staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hema ook+
Aangezien er nog niet echt is gezegd hoezo ze dit niet doen, maar wel handige reacties zijn gegeven hoe je het zelf zou kunnen doen, zal ik even een antwoord geven. Praxis, net als veel andere winkels uit deze klasse, stunt erg veel met de prijzen, die daarom soms ook absurd laag zijn. Om dit te kunnen doen zullen ze bepaalde kosten zo laag mogelijk moeten houden. Dit zijn onder andere personeelskosten.

Een mooi voorbeeld hiervan is het systeem van Ikea. Elk product staat een keer opgebouwd als voorbeeld. Hier kun je het zien en testen. Heb je een vraag loopt er ergens een medewerker rond. Hierna moet je zelf het product gaan zoeken in het opslagsysteem. Hierdoor zijn de personeelskosten erg laag. Meer dan een paar mensen op de afdelingen, de kassiers en de servicemedewerkers zijn er niet nodig. Wel moeten al de producten in elkaar gezet worden maar dit gebeurt eenmalig. Ik heb het over langdurige personeelsaanwezigheid waarop gespaard wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? Omdat deze service ze te duur wordt. Het kan er qua kosten niet meer vanaf om naast de groothandel ook nog eens een naaister uit Nederland te betalen dit te doen, de gordijnen worden immers zo goedkoop mogelijk vaak in Polen gemaakt. Vandaar ook de langdurige levertijd.
Ga niet naar een dure zaak voor goed advies. Ik werk zelf in een budget-gordijnwinkel (misschien we de goedkoopste gordijnenzaak van NL!) en ik weet genoeg adressen van dames die ook even komen opmeten (in de omgeving Oost-Nederland) en dit hoeft niet duur te zijn.

Ik kan je ook zo vertellen hoeveel stof je nodig hebt, stuur me maar een prive-bericht met de afmetingen van de rail en de hoogte die je wilt. Ik maar tientallen keren per dag deze berekening, dus zo gepiept.

Wil je nog goedkope adressen voor het maken, dan kan ik je deze ook geven, allen in het oosten, maar vaak zelfs de moeite waard om er voor te rijden! We hebben veel klanten door het hele land. Ik zou je graag willen helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sluit me aan bij de rest,
maar ik ben wel van mening dat als je gordijnen bij een duurdere zaak koopt ze veel mooier gemaakt zijn en ze daar vaak mooiere plooien maken.
heb je al eens in volendam rondgereden? daar hangen alle gordijnen mooi en zijn ze ook allemaal van betere kwaliteit.
dit omdat die ze allemaal bij een betere zaak laten maken.
maar als je budget niet zo groot is (wat je niet precies aangeeft) dan zijn de bovenstaande adviezen ook goed natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat durven beide niet aan denk ik. Trouwens kijk uit met Hema gordijnen deze krimpen ondanks koud wassen en niet centrifugeren ruim 20 cm. In de winkel wordt gemeld krimpen iets