hoe heet een inloopkast in het vlaams?

hallo allemaal ik ben opzoek naar het vlaamse woord voor inloopkast, ik denk namelijk dat dit dressing moet zijn maar ik ben me niet zeker kan iemand mij hier aan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (3)

Kastenkamer of dressing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Crea, de volbloed Vlaming zegt het liefst kastenkamer + en rilt van het woord dressing. Bij dressing denken ze toch eerder aan sauzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tante die in Hasselt woont schept altijd op over haar kastenkamer (een inloopkast met planken aan de wand:), mijn oom daar in tegen zegt tegen zijn vrouw dat ze de dressing eens moet kuisen. Vandaar mijn antwoord.
Kastenkamer, of inderdaad ook wel 'dressing' - maar dat is feitelijk Engels. Maar inloopkast is ook gewoon bekend in België.
Amadea
10 jaar geleden
Inloopkast is inderdaad ook bekend maar is vooral een Nederlands woord. Dressing is meer bekend. Zie ook onderstaande bron voor bevestiging.