Hoe heet zo'n doek / kleed wat je over een bank heen doet?

Het gaat om een doek / kleed wat groter is dan de bank zelf, en je doet het over de bank heen doet als zijnde bescherming. Ik wil graag weten hoe dit heet, waar je dit kan kopen en wat dit gemiddeld kost.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
6.6K

Het beste antwoord

Dat heet een grand foulard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze zijn er in alle prijsklassen. En in veel winkels waar woon accensoires worden verkocht te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank, over een half uur zal ik de vraag sluiten omdat het niet eerder kan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heet het trouwens niet ook gewoon een bankhoes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waar het te koop is en wat het kost is niet meer belangrijk?
Rieneke1
10 jaar geleden
Euskaan, een hoes is strakker en precies pas voor een bepaald model bank. een foulard kan je overal overheen gooien als hij groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar geeft beslist.nl het antwoord al op TegenXinnig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aah, oké ;) Laat ik mijn niet nuttige antwoord dan maar even verwijderen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik tegelijk met Tegenxinnig aan het typen was, in eerst instantie stond dat er nog niet bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bankhoes zou veel duidelijker zijn, dan een grand foulard, dan weet je waar het over gaat :)