Gordijnen ophangen bij Schuin dak? (Thuis Bioscoop)

Ik zit met het volgende probleem:

Ik ben op het moment bezig met het bouwen van een thuis-bioscoopje (Beamer / Projectiescherm / 7.1 etc.). Het probleem is alleen dat het plafond en de muren wit zijn wat slecht is voor het beeld. Daarom had ik het idee om een gordijnensysteem te maken zodat ik zwarte gordijnen voor het plafond en muren kan trekken.

Het probleem is alleen dat het een punt-dak is. Zie afbeelding.

Afbeelding 1: Dit is vanuit de achterkant gezien naar het scherm, de gordijnen moeten indien mogelijk op de blauwe lijn komen te hangen.

Afbeelding 2: Dit is de achterkant van de ruimte, het blauwe gedeelte is wat bedekt moet worden met gordijnen (incl. kleine stukje rechts / links). De grijze vlakken zijn de balken aan het plafond.

Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan realiseren, Misschien met meerdere gordijnrails? Degene met het beste antwoord mag wel een keer een filmpje komen pakken in mijn bios ;)

Toegevoegd na 2 dagen:
Ter verduidelijking, een foto van het dak :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
10.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom gordijnen? Het antwoord van Jeroen -verf- is vele malen goedkoper en makkelijker.

Het beste antwoord

Het is me niet duidelijk of het vierhoekige vlak een raam is.
Je praat alleen over gordijnen dus ik neem aan dat je ze continue wil laten hangen, maar kunnen open schuiven of doen.
Bij een schuine hoogte wordt schuiven moeilijk.
het enige wat ik kan bedenken is:
eerst de gordijnen op maat (laten) maken omdat de schuinte erin moet. Maak aan het boven einde een brede zoom en schuif daar gordijn roeden (stokken) in.
Deze met ogen vast maken.
Daarna kun je ervoor kiezen om de gordijnen met een band op te nemen als je geen bioscoopje speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry, de rechthoek is het projectiescherm. Het is eigenlijk de bedoeling dat zowel links als rechts een gordijn hangt over de gehele lengte die ik open en dicht kan schuiven. Bij afbeelding 1 kijk je dus op het scherm en trek je de gordijnen (blauwe lijnen) naar voren toe. Afbeelding 2 is de muur achter de zitplaatsen, dit wil ik met gordijnen ook helemaal dicht kunnen trekken. Verven is helaas geen optie omdat ik de kamer simpelweg niet zwart ga verven. Ik zie het niet echt zitten om in een batcave te moeten leven.

Andere antwoorden (5)

Zelf heb ik het opgelost met matte zwarte schoolbordverf en dat bevalt goed.

Toegevoegd na 51 seconden:
En ik heb drie terabite aan fims, dus dit rondje is van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je van die ronde stokken hebt voor gordijnen aan lussen dan kan je die ophangen.
hang dan aan de onderkant van de gordijnen ook van die stokken op en maak daar ook een zoom in de gordijnen zodat ze boven en onder vast zitten.
14 jaar geleden
Je kunt het bovenste deel, vanaf de punt, tot aan het scherm, zwart verven.
En dan kun je net boven je scherm een rechte rails maken om daar een gordijn op te hangen.
Zo kun je gemakkelijk het gordijn open en dicht doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een soort rol gordijnen en dan wordt het heel erg donker. volgens mij te koop bij alle gordijn verkopers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste oplossing is die van Liesbeth, ik maak dit probleem vaak mee omdat ik in een gordijnwinkel werk. En de beste manier om ze te maken is:
Gordijnen maken op de hoogste hoogte en niet zomen. Ter plekke de zomen erin spelden en daarna naaien.
Er is speciale verduisterende stof op de markt, in alle kleuren.