Hoe kan ik naden in laminaat het beste dichtkrijgen,is er elastisch spul in de handel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
21.8K
paulus811
14 jaar geleden
Waar komt de naad vandaan? Zijn het twee planken die van elkaar komen te liggen, dan kun je de vloer voorzichtig aantikken door de plint op dat punt te verwijderen.

Antwoorden (5)

Er zijn overloop profieltjes om brede naden mee af te werken. Je schuift het lamionaat er aan beide kanten in, waardoor je een net metalen profieltje tussen bv 2 stukken vloer kan maken.

De naden met de muur werk je af door er een plintje op te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het hele fijne naden zijn, kun je het best het zaagsel van de laminaat zelf mengen met een beetje houtlijm en dat uitwrijven over de naden. Ziet er heel mooi uit. Ook handig bij de hoekjes waar de plintjes samen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je het niet met een laminaat-setje vanaf de zijkant "dichttikken"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag mij af of het wel een goe idee is om de naden vast te maken. Als je laminaat goed legt dan zit het keurig. Als het soms wat wijkt als het droger is of juist vaster zit met vochtig weer is alleen maar goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit de naden van laminaat dicht smeren. Laminaat zet
uit en krimpt bij bepaalde vocht, warmte en wisselende weersinvloeden. Ga je de naden dicht maken, dan zal bij
uitzetting van de vloer geen speling meer zijn om dit verschil op te vangen. Waardoor de mogelijkheid bestaat
dat de vloer komt klem te zitten en omhoog komt. Het zogenaamde bollen.
Wil je de naden toch dicht krijgen, probeer met een koevoet of beitel door middel van hefboomwerking vanaf
de zijkanten de naden dicht te krijgen.
Let wel op voor beschadeging bij het wrikken met koevoet of beitel. Gebruik hulpstukjes!.