Hoe leg ik een extra accent op een grote spiegel met een rand van strass.

Wil graag schittering bewerkstelligen op mijn spiegel zodat de steentjes nog mooier tot uiting komen.
Vanuit welke positie moet ik dan gaan werken om dit voor elkaar te krijgen?

Toegevoegd na 7 minuten:
De lampen die ik heb gebruikt geven niet het gewenste effect.
Heeft het iets met de afstand te maken?

Toegevoegd na 2 uur:
De spiegel hangt 25 cm van het plafond en heeft een afmeting van 1.30 bij 85 en is ovaal van vorm.

13 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Antwoorden (6)

Het is misschien wel mooi om er iets van een lamp op te laten schijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats er een spiellamp boven of onder, zo krijgt alles een extra glans.

308634‑MIBO‑SPIEGELLAMP‑2‑X‑G‑9‑001.jpg
500 × 500 - MIBO SPIEGELLAMP, 2 X G 9
akalight.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langs de buitenste rand kan je led verlichting monteren. Het is in lange strips bij bv Karwei verkrijgbaar. Monteer het als een backlight. Ik weet zeker dat het enorme blikvanger zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou er een foto bij moeten doen van de spiegel maar ik denk dat het lastig is want je wilt A) dat het licht weerkaatst vanaf de steentjes maar B) NIET dat je in die lamp kijkt door de reflectie van de spiegel.

Omdat je lamp en de spiegel zo dicht bij elkaar zitten lijkt me dit best lastig.

Ik zou zelf proberen te experimenteren met een staande lamp waar je evt een spotje op de paal klemt en die kun je dan op verschillende hoogtes, afstanden en links/rechts varieren en kijken hoe het effect het mooist is.

Ik denk dat je altijd één optimaal punt hebt maar dat je dan van een andere hoek van de kamer TOCH in die lamp kijkt.
13 jaar geleden
Jammer dat je geen effect kunt laten zien, maar vooral nu in deze tijd, kaarsen rond de plaats van de spiegel plaatsen, dat geeft zeker een mooie(tijdelijke) schittering!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lampje er boven plaatsen(schilderij lampje),kun je in een lampenzaak kopen in koper kleur en nikkel.Of je verft het parelmoer,past beter bij je stras steentjes.