Hoe kom ik erachter of de wieg die ik boven heb staan, antiek is?

De wieg is gemaakt van metaal. Het zijn dunne buisjes (massief) in de vorm van een krul . Hiermee is de hele wieg gevormd. Het is crème geverfd of gespoten oid. Er zit ook nog een houder bij voor een hemel.
De wieg is zeker 60 jaar oud. Mijn broer en zus hebben er ook in gelegen en ik weet niet hoe mijn ouders eraan gekomen zijn. Helaas kan ik het niemand meer vragen. Ik heb hem al die tijd al bewaard omdat ik er geen afstand van kan doen en het zonde vind. Nu wil ik graag weten of dit zin gehad heeft?

3 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Zoiets als deze?: https://bytessa.ch/wp-content/uploads/berceau-old.jpg
Antoni
3 jaar geleden
Dat is de moeite waard: 480 Zwitserse frank is zo'n 445 euro, @Amadea! https://bytessa.ch/shop/berceau/
Amadea
3 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk waar je dat bedrag vandaan haalt, Antoni, maar het is wel zo dat Zwitserland een duur land is en het prijsniveau daar sowieso hoger ligt dan in Nederland.
Antoni
3 jaar geleden
Dat bedrag stond in de advertentietekst, maar de link lijkt nu, 8 uur later, niet meer (goed) te werken. Jammer!
Antoni
3 jaar geleden
Hier https://bytessa.ch/etiquette/vintage/ vind je het bedrag nog wel.

Antwoorden (1)

Volgens mij waren die wiegen zo'n 60 jaar geleden supermodern. Dus zou er niet van uit gaan dat hiij antiek is. En of het zin gehad heeft om hem te bewaren, och als je er aan gehecht bent misschien wel, als het voor geldbelegging was, waarschijnlijk niet. Geen idee of die wiegen weer in zijn intussen dan kun je er nog iemand blij mee maken
Maar je vroeg hoe je er achter kunt komen hoe oud hij is. Ga met een foto van de wieg naar een antiekwinkel, en die zullen het wel kunnen vertellen
Toegevoegd op 10 september 2020 22:04: tekst
anneliez