Hoe verkort ik een ronde hanglamp van 1.30meter naar 90cm?

Heb nu een ronde hanglamp (soort van lampenkap) van 1 meter 30. Deze is echter te hoog en zou deze graag willen verkorten naar 90 cm. Materiaal is van dun plastic.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Als u bedoeld dat die lampkappen 90 cm moeten worden ipv nu 130 cm dan kan u die netjes rond afzagen met een beugelzaag voor metaal.
Nadien mooi vlak schuren om de rand weer effen te krijgen.
Een beetje secuur werk maar het loont de moeite.

Als u wil zeggen dat ze hoger moeten hangen dan kan u gewoon de kabels inkorten onderaan in de lamphouders of bovenaan in de plafondkap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het beste is om van die afplaktape helemaal rond te plakken langs de lijn zodat je ook recht zaagt

Toegevoegd na 3 minuten:
ik denk ook na je vraag nog een keer te hebben gelezen dat je de onderste rand er ook af moet halen 2 cm ofzo en die weer terug moet plakken aan de binnenkant als je hem ingekort hebt anders word het een slappe bedoening