Zitten er kakkerlakken in de tweede hands meubilair?

Ik wil een bank kopen in de kringloop,volgens mijn buurman loop ik dan het risico kakkerlakken in huis te halen,is dat echt waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wees gerust, een kakkerlak neemt een bank nimmer tot woonplaats. Ten eerste staat die op poten, ten tweede een bank heeft niets weg van een natuurlijke woonomgeving. De enigste kans dat u kakkerlakken meeneemt van een tweedehandswinkel is als er in de winkel een kakkerlakkenplaag is en de kakkerlak zich verstopt in de bank vanwege veranderingen in zijn woonomgeving.

Nou, in mijn familie en vriendenkring wordt er veelvuldig tweedehands gekocht en geen van allen hebben ooit last van kakkerlakken gehad. Natuurlijk zou je de pech kunnen hebben dat er in het huis waar het meubilair stond kakkerlakken leefden, en dan zou je via het meubilair kakkerlakken binnen kunnen halen. Echter die kans is zeer klein.

Op zich heeft hij daar gelijk in maar het is echt niet zo dat in elke bank kakkerlakken zitten. Kijk naar gaatjes, als de bank volledig heel is qua stof aan de onderkant en als je niets ziet tussen de kussens kun je gerust de gok nemen. http://www.rotterdam.nl/Roteb/Document/Bestrijding%20van%20plaagdieren.pdf Toegevoegd na 25 seconden: Zie pagina 6 en 7 in de link. Toegevoegd na 22 uur: Kakkerlakken zijn insecten die oorspronkelijk uit de tropen komen. Ze kunnen in de verpakkingen van tropische producten zitten. Kakkerlakken kunnen ook voorkomen in verhuisdozen, inpakdozen van de supermarkt, tweedehands goederen en witgoed. Deze diertjes kunnen ook simpelweg ‘meeliften’ met kleding of bagage. De volwassen kakkerlakken kunnen 40 dagen zonder voedsel! Als uw woning erg vuil is, heeft de kakkerlak vrij spel en zal zich snel voortplanten. Dat kan dus ook in een bank.

Kakkerlakken zitten uitsluitend in de keuken, vochtig, warm en voedingsrijk. Meestal bij vuile en onhygiënische mensen. Ik heb mijn twijfels dat zij hun versleten spullen naar een kringwinkel brengen. Keukenmeubilair zal je aldaar niet snel vinden, wordt meestal naar een containerpark gedaan. Ik zou me dus niet veel zorgen maken, ik ken ook nog niemand die op deze manier aan kakkerlakken is geraakt. De kans is er altijd, ook dat er een vliegtuig op je dak zal vallen. Je kan spijtig genoeg niets volledig uitsluiten, alles is mogelijk. Toegevoegd na 2 minuten: Ze zouden in een bankstel kunnen zitten waar regelmatig voedsel en drank (vocht) wordt gemorst. Die ga je niet vinden in deze winkels. Toegevoegd na 1 dag: Edit: kakkerlakken prefereren keukens en zitten daar niet uitsluitend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100