Hoe maak je een inloopkast in een kamer van van 5 bij 5 meter?

Ik heb een redelijk kleine kamer. 5 bij 5 meter. Ik wil SUPER graag een inloopkast. De muren van mijn kamer zijn niet schuin ofzo. gewoon recht. heeft iemand een idee hoe en of dit kan???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (2)

Als je kamer HOOG genoeg is zou ik er een doorloopkast van maken. Dus een lengte van 3 meter tegen 1 wand met aan beide kanten 1m vrij van de haakse muren (dat heb je nodig om de deuren open te kunnen doen). Bovenop zou ik dan je liefdesnestje maken. Veel heb je er niet voor nodig: 2 deuren, 2 kozijnen wat drietjes en wat stucplaten. Je kan die deuren ook weglaten. Als je de breedte iets van 1,4 m maakt en je deuren niet aan de achterwand plaatst, heb je iets van een halve meter om schappen te meken o.i.d. In de rest van de ruimte in je kamer heb je dan nog plaats voor een studie hoek en een zitjeshoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is hoog genoeg dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van je eigen lengte af. Die kast hoeft niet zo hoog als de gehele hoogte van de kamer, deurtjes kunnen ook kleiner.
Bij IKEA vind je voldoende mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen. PAX garderobekasten zijn prima geschikt als kamerverdeler. Gebruik hiervoor twee 100 cm brede garderobekasten tussen twee 50 cm brede garderobekasten om een kamerverdeler en een inloopkast te creëren waarin je massa’s kleren, schoenen en accessoires kwijt kan. Kies een gordijn in plaats van deuren, dat is minder duur en vergt minder ruimte. Aan de andere wand hang je haken en kleerhangers voor gebruikte kleren die nog niet vuil zijn en die je normaal over een stoel zou gooien, en rails om je outfit van de volgende dag alvast klaar te hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap de min niet, misschien omdat de link het niet doet? Het is gewoon goed en ik denk dat ik zelfs weet welke foto je probeerde te sturen. Prima oplossing.