Batterij zit muurvast in de klok. Heeft iemand een idee om hem eruit te halen?

De batterij moet vervangen worden maar ik krijg hem er dus niet uit. Het lukt ook niet met een mes of ander voorwerp om hem los te peuteren.

Toegevoegd na 3 uur:
Uiteindelijk is het toch gelukt met de smalle punt van een schaar.

7 jaar geleden
in: Interieur
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaat het oom een knoopcel batterij of een AA(A) batterij en om wat voor klok gaat het.
Kun je de vraag specifieker stellen?
Pieterke
7 jaar geleden
Het gaat om een AAA batterij. Aan de achterkant moet de batterij erin. Ik kan wel bij de batterij komen maar die zit muurvast in zijn vakje.
Het is een reclameklok uit een winkel die ik heb gevonden. Hij kan aan de muur gehangen worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een mes is waarschijnlijk nog te dik. Heb je geen priem of dunne schroevendraaier waarmee je wat kracht kan zetten (ook niet teveel zodat de batterij niet beschadigt)?
Pieterke
7 jaar geleden
Een priem heb ik niet. Een dunne schroevendraaier moet ik nog proberen. Heb het ook al met een nagelvijltje geprobeerd maar dat lukt ook niet. Dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanaf de voorkant (+) eruit wippen met een schroevendraaiertje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
WD40 ??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@crea Dit lijkt mij idd het beste.
Pieterke
7 jaar geleden
Het is uiteindelijk gelukt met een schaar.
Poet
7 jaar geleden
Krijg je er zo een dichtbindertje van vuilniszakken omheen? Zo een met een ijzerdraadje erin? En dan trekken

Het beste antwoord

Probeer er is wat kruip olie op te spuiten,paar uur intrekken,
dan met een tangetje proberen los te maken.
Succes
burgos
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
burgos
7 jaar geleden
Graag gedaan, heb het zelf ook bij de hand gehad.