Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het bed brimnes kunnen daar twee verschillende latenbodems in of moet ik een geheel kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kan er twee verschillende lattenbodems in kwijt, zolang de afmeting maar klopt. Dus als je een Brimnes neemt van 1.60 m moet je twee lattenbodems nemen van 80 cm
Het best van al neem je de maten van de lattenbodems die je hebt, incl. kader. En dan meet je in Ikea de afmeting van de Brimnes. Gelukkig kan je je in die winkel wat dat betreft vrij bewegen, dus hef gerust de matras in de winkel even op om te kunnen meten.
Zorg voor een tikkeltje speling, bv. 2à 5 mm. Wat dus betekent dat je lattenbodems idealiter een tikje smaller moeten zijn dan het bed. Dingen zijn niet altijd superrecht en de ijzeren baar waar de lattenbodems op rusten is breed genoeg om speling toe te laten. Je kent het gevoel "verdomme, het scheelt één milimeter maar het past niet". Dus hanteer altijd de regel om wat speling in te bouwen.
Je kan colsonbanden nemen om je lattenbodem stevig te bevestigen.

Toegevoegd na 51 seconden:
natuurlijk moet je de lengte ook controleren!!!! niet alle lattenbodems zijn even lang...
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de Ikea zelf zijn volgens mij de breedste lattenbodems 1.40 breed, voor een twijfelaar dus. Voor een tweepersoonsbed ( ik neem aan dat je het daar over hebt) heb je twee eenpersoons lattenbodems nodig . Dat is waarschijnlijk ook steviger. Je kunt er dan vervolgens wel een tweepersoonsmatras op leggen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding