Is dit kunst of Kitsch ?

Ik heb een grote blauwe chinese glazen pot - vaas met deksel in bezit gekregen beschilderd met een chinese voorstelling erop , onbeschadigd.
Wie kan mij er meer over vertellen, de waarde en een site waar ik dit kan checken.zie foto

Toegevoegd na 4 minuten:
de vaas is 50 cm in hoogte met deksel

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Uit een vraag hier op GV uit het verleden, heb ik geleerd dat als je er naar kijkt en daarbij iets voelt (iets in je los maakt) doordat de kleuren, vormen of het verhaal erachter je raakt, mag je het voor jezelf als kunst beschouwen. Ik heb ook het idee dat een ongesigneerde vaas een replica van een echt kunstwerk kan zijn. Persoonlijk denk ik (juist omdat deze pot/vaas niet gesigneerd is) dat het geen kunst betreft, maar zoals ik al zei, voor jezelf kan dat wel.

Als er aan de onderkant niet gesigneerd is,dan denk ik dat je met kitsch te maken hebt.

Geen kenner, maar anatomisch klopt het handje van de zittende dame volgens mij niet. Dan is het al snel kitsch.

Als je hier echt een antwoord op wil hebben,moet je je laten informeren door een kunst handel,die kunnen jou dat gelijk vertellen.En ze doen dat kosteloos,als je op internet rond neust,dan kom je er heel veel tegen,dan maak je een afspraak,en je rijd er even heen,wie weet kom je als rijk mens terug,en of de vaas nu wel of niet gesigneerd is dat haalt niet uit hoor,er zijn zo veel dure werken waar geen naam op staat.Maar alleen een kunst handelaar kan je dat vertellen. Suc6 met je vaas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100