Is dit kunst of Kitsch ?

Ik heb een grote blauwe chinese glazen pot - vaas met deksel in bezit gekregen beschilderd met een chinese voorstelling erop , onbeschadigd.
Wie kan mij er meer over vertellen, de waarde en een site waar ik dit kan checken.zie foto

Toegevoegd na 4 minuten:
de vaas is 50 cm in hoogte met deksel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat er niets op de onderkant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee niet gesigneerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komt zo van de lopende band rollen......number 40404 made in China ready for shipment to Europe
j5m
11 jaar geleden
Vraag dit op de site www.gratisadviseurs.nl
Daar kun je bij de juiste adviseur deze vraag stellen en er wordt dan gevraagd om een foto.
Is overigens gratis. Toegevoegd na 1 minuut:
Waarde kan ik je helaas niets over vertellen ik kan je alleen
naar deze site verwijzen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen Chinees maar een Japans werk.
De Fujiyama berg en een bonsai boompje staan erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ach wat leuk en logisch, ben ik toch een stukje verder.
Voor mij is het een beauty .Japans vind ik nog mooier
bedankt voor je antwoord, een positief duimpje ervoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ach zie dat ik het duimpje niet kan geven. toch bedankt

Het beste antwoord

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Uit een vraag hier op GV uit het verleden, heb ik geleerd dat als je er naar kijkt en daarbij iets voelt (iets in je los maakt) doordat de kleuren, vormen of het verhaal erachter je raakt, mag je het voor jezelf als kunst beschouwen.

Ik heb ook het idee dat een ongesigneerde vaas een replica van een echt kunstwerk kan zijn. Persoonlijk denk ik (juist omdat deze pot/vaas niet gesigneerd is) dat het geen kunst betreft, maar zoals ik al zei, voor jezelf kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor je lieve antwoord rena
voor mij is het een hele mooie vaas.
duimpje verdiend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi is hij zeker, dus dat is al waardevol opzich ;) Graag gedaan en bedankt voor je duimpje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ben blij met deze vaas en dit antwoord.
Weet inmiddels dat het een japanse vaas is,en bijzonder bedankt voor het stimulerende antwoord

Andere antwoorden (3)

Als er aan de onderkant niet gesigneerd is,dan denk ik dat je met kitsch te maken hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat denk ik, maar je hebt natuurlijk ook dure kitsch.ha ha..dus ik wil er toch graag meer van weten, want ik heb nog nooit zo'n vaas gezien, ben nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd of je erachter komt wat de vaas waard is.
Geen kenner, maar anatomisch klopt het handje van de zittende dame volgens mij niet. Dan is het al snel kitsch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hier echt een antwoord op wil hebben,moet je je laten informeren door een kunst handel,die kunnen jou dat gelijk vertellen.En ze doen dat kosteloos,als je op internet rond neust,dan kom je er heel veel tegen,dan maak je een afspraak,en je rijd er even heen,wie weet kom je als rijk mens terug,en of de vaas nu wel of niet gesigneerd is dat haalt niet uit hoor,er zijn zo veel dure werken waar geen naam op staat.Maar alleen een kunst handelaar kan je dat vertellen.
Suc6 met je vaas
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel Burgos, goed advies
burgos
11 jaar geleden
Wij hadden een schilderij,daar zijn wij mee bij veilinghuis Glering in Den Haag geweest,maar helaas niets waard.
Maar wij zijn verder wel gelukkig hoor. Ha ha