Verwarming badkamer appartement staat uit maar blijft warm. Waar kan dit aan liggen?

Hallo iedereen. Sinds vandaag merk ik dat de verwarming van de badkamer warm blijft, desondanks we de verwarming uitgedraait hebben. Zelfs als de thermostaat uitgeschakeld is, en alle andere radiatoren koud zijn, blijft die van de verwarming werken.
We werken met aardgas. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
7.3K

Antwoorden (3)

De afsluitkraan op de radiator sluit dan niet volledig af. Er blijft dan een circulatie lopen van warm water wat de radiator warm houdt.

Als het een thermostatische kraan is dan kan binnenin de veer gebroken zijn die ervoor zorg draagt dat de afsluiter goed gesloten wordt. Kalkafzetting is ook een mogelijkheid waardoor de de afsluiter niet goed meer functioneert.

Is het een gewone draaibare afsluitkraan dan is het mogelijk kalkafzetting waardoor de kraan niet meer volledig gesloten kan worden.

In beide gevallen is vervanging van de kraan (thermostatisch of normaal) de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopt er een snoer naar die verwarming, dan zou het kunnen dat er een (extra) elektrisch element inzit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien loopt de leiding van de verwarming langs een heet water leiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1) die afsluiter is zo-wie-zo kapot en is aan vervanging toe.

2) als de thermostaat af staat dan kan u nog natuurlijke circulatie krijgen, dat komt dan meestal omdat de temperatuur van de cv-kring veel te hoog staat, rond de 0°C is een instelling van 60 a 65°C voldoende. Voor het sanitair water volstaat 70°C.

Het is een fout van veel mensen om de temperatuur op de boiler veel te hoog te stellen, zo krijgt u zeker kalkvorming en een onevenwichtig temperatuurverloop in huis.