Welke dingen zijn must-have in een retro slaapkamer?

Ik wil binnenkort mijn slaapkamer veranderen. En omdat ik van retro hou, wil ik hem graag in retro stijl maken. Iemand die iets weet wat er echt in moet?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Het beste antwoord

Ik ken iemand die een betaalbare 2e hands zaak heeft. Als je een beetje bij hem rondsnuffelt, vind je een heleboel toffe items voor je retrokamer. Wat dacht je van hele gave (lava)lampen, eigenlijk zou je een paar sanseverias voor je raam moeten zetten in buin/oranje potten, een bedsprei was helemaal hot in die tijd. Eigenlijk moet je aan weerszijde van het bed een matje leggen van een soort pluche (in ieder geval hoogpolig), een zelfgeknoopt macrame mag ook niet ontbreken en het trekkoord boven je bed om de lamp uit te maken! Verder natuurlijk posters van blote dames met een afrokapsel in je kast een veelkleurig behang in je kamer. Wat trouwens ook echt hot was in die tijd, was een hele wand bekleed in je kamer met daarop een zonsondergang. De kleuren bruin, oranje, paars en beige mogen niet ontbreken.

Dit is de site;

http://www.landzichthoutsberg.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als je ruimte genoeg hebt is een retro-achtige etalagepop heel leuk.
Die kan je dan met de seizoenen een andere (retro) outfit aantrekken. Compleet met (retro) pruik.
Ik heb jaren zo'n mevrouw in m'n slaapkamer gehad, die overigens niet retro was, maar wel heel erg leuk.
Is ook handig om even je handtas aan te hangen of je sieraden als je ze uitdoet.
Ik had er altijd veel succes mee als andere mensen haar zagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieten stoeltje en een rieten tafel met een glazen blad.
Ook behang met van die ronde of ovalen figuren in de kleuren oranje, paars, gebroken wit, roze of flessen-groen.

Wat ook leuk is is van die macramè dingen waar je hangplanten in hangt. helemaal retro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
verschrikkelijk die macrame, maar toch een plusje ;)
Een gehaakte of gebreide bedsprei in oranje/groen/paars en bruin. Er is nu ook heel veel retrobehang te koop met hele grote bloemen er op. Bijpassende gordijnen in dezelfde tinten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fotobehang, dat is echt jaren '70.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lampetstel en uiteraard een nachtspiegel.
Dekbedden eruit lakens en dekens er voor in de plaats en de eventuele verwarming er uit slopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Breek me de b*k niet open! Het bevroren water in de lampetkan stuk slaan ,omdat de waterleiding weer eens bevroren was.Met je blote voetjes op het steenkoude zeil.
Retrobehang,Je kunt er ook mooi andere objecten mee beplakken bv een lampenkap.Ook van die bloemenhangers van touw zijn erg retro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg retro is ook het opknappen van afval en dat in je kamer gebruiken.
14 jaar geleden
Draaitafel op je geluidsinstallatie en LP's in je kast . Evt een aantal mooie LP hoezen ophangen. Als iemand op bezoek komt een LP opzetten.

Lavalamp ( al is dat meer jaren '60 retro ) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een lavalamp op mijn kamer staan, best een 'eye-catcher' en 'must-have'. Een LP of 8-Track? En tegenwoordig zijn er van die retroradio's te koop, past er ook goed bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een visnet met wat zeesterren, schelpen en 'n paar van die glazen drijverbollen er in, aan het plafond. Was helemaal hip in de seventies in de tienerkamer, zoals dat toen nog zo mooi heette.
En jutebehang op één wand, hatsjoe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je oma verder kan je niet gaan.