Hoe krijg ik een gesmolten kaars ui een lang glas?

Kaarsen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
7.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ANTW al zegt ! Maar het kan ook vaak prima in de vriezer !! Het kaarsvet verliest z'n plak (het wordt nl kei hard ) vaak als het echt koud is ! Ook voor kaars ver vlekken op ? Stoffen enz Ja niet als als het vlekken op je bank zijn , dan moet je wachten tot het vriest :)

Antwoorden (5)

Opwarmen. Bijvoorbeeld het glas een tijdje in een laag warm water laten staan. Hopelijk kun je dan het belangrijkste gedeelte eruit trekken met een vorm of iets dergelijks. De rest was je eruit met heet water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het proberen. Thnx
Glas in warm water leggen en dan voorzichtig met een voorwerp tussen de kaarsvet en het glas wiebelen zodat het los gaat zitten, probeer zo veel mogelijk er uit te halen zodat je de rest er makkelijk uit kan wassen

veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een mes in de lengte van je glas,verwarm het mes in een gas vlam.
Dan snij je zo de kaars eruit.
Succes.
burgos
11 jaar geleden
Als het een klomp kaarsvet is:
Heet water nemen. Zo heet als je afwaswater maken kan. Glas er in houden (niet neerzetten). Het kaarsvet smelt dan als eerste langs het glas (ook de bodem als je het niet neergezet hebt). Is het vet overal langs het glas gesmolten ? Dan snel het glas uit het water halen en meteen omkeren boven de vuilnisbak.

Als het kleine losse restjes zijn:
Heet water nemen. Zo heet als je afwaswater maken kan. Glas er in houden (niet neerzetten). De resten kaarsvet smelten nu en zakken naar de bodem van het glas. Doe een prop keukenpapier er in en veeg de (warme) kaarsvet op. Prop in de vuilnisbak. Zo nodig herhalen tot alle kaarsvet er uit is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkste is het glas op zijn kop zetten en dan vanaf de bodem gelijkmatig verwarmen met een föhn, het kaarsvet zal dan loslaten van het glas en in een blok er uit komen.