Wie weet een leuk idee om de slaapkamer op te knappen?!

Wij hebben nu best een saaie slaapkamer en nu wil ik dus iets anders...
Maar wat?! Ik vind zoveel dingetjes leuk maar ik kan 'het' nog steeds niet vinden..

Wie heeft er leuke tips en ideeen?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Wat vind je een mooie kleur? Verf een wand in die kleur en associeer verder:

- blauw: wolken, zee, water, vergeetmenietjes, vogels
- rood: zonsondergang, bloemen, hartjes
- geel: zon, bloemen, kanariepieten
- groen: gras, bomen, planten, weiland,
- grijs: wolken, stenen

Associeer en combineer, laat je niet beperken door dingen: een kleed kun je ook ophangen, een hemelbed kun je zelf maken en er stof over draperen maar je kunt er ook mooie dingen aanhangen of kleine bloempotjes met planten, of een (nep)plantenslinger.
Kijk eens naar fotobehang of posters met een raam met uitzicht.
Verf kasten of hang er een schoenenzak aan met leuke dingen erin.

Tover je slaapkamer om tot een strand, een oerwoud, een bordeel, een weiland met koeien, een haremruimte, een glitter- en glamourroom met goud en bling bling, een dierentuin met dierenstickers op de muren en deuren...

Alles kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

grote plant in de hoke
Bordeaux kleurige gordijnen
Muur donergroen schilderen
Kledingkast er uit
Bankje er in
kleine spotjes aan de muur de doe hoeken vd kamer verlchten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zomaar een wild idee: Hang stof tegen je plafond. Misschien dezelfde kleur/soort als van je gordijnen.

Misschien nog mooier als je plafond en gordijnen één geheel zijn, je zou het dan over een roede naar beneden kunnen laten hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hangt geheel van je eigen styl af wat je leuk vindt, maar kijk eens op
http://www.droomhome.nl/news/latest/slaapkamer-tips--ideeen.html
hier kun je vast leuke ideeen opdoen denk ik.

succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je persoonlijke smaak is.
Ikzelf heb Afrikaanse grapjes in mijn slaapkamer aangebracht: Gordijnen tot op de grond met tijgermotief, idem dekbedovertrek. Een muur donkerbruin, de rest wit. Verder een palm in de hoek, een rieten kistje met een grote houten giraffe erop. Een rieten ligmand voor de poes, een grote zebra-afbeelding boven het bed in een mooie lijst. Verder wat afrikaanse doosjes in de vensterbank. Aan de bruine wand een grote spiegel met zwarte lijst. Idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehhh allemaal spiegels op het plafond ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dimlicht; brengt zoveel sfeer in je slaapkamer! En dan zo'n foute olielamp. Een mooi moment van jullie samen op doek laten printen. Sjiek bedovertrek.
13 jaar geleden
Je slaapkamer van sfeer te veranderen hoeft in principe niet moeilijk te zijn of veel geld te kosten. Met een emmer verf, grondig opruimen, het verplaatsen van jullie bed of nieuwe gordijnen kun je al heel wat bereiken. Heb je ooit aan Feng Shui gedacht? Hierbij wordt bijvoorbeeld gekeken hoe je je bed het beste kunt plaatsen, welke kleuren bij je passen en hoe je een fijne, rustgevende sfeer kunt creeren.
Let op details zoals rustgevende kleuren uit het koelere kleurenschema (bijvoorbeeld blauw-tinten, grijs, lavendel) die gepaard gaan met zachte, sensuele stoffen en material. Denk bijvoorbeeld aan lamsvacht of een lekkere deken van puur materiaal zoals merino wool in een mooie kleur!

Op onze website staat een gratis download voor slaapkamer advies: http://balancingwalls.com/BalancingWalls_Interior_with_Intention/Feng_Shui_Slaapkameradvies.html
en onder 'downloads' een artikel uit de Vriendin over slaapkamer advies.

Veel succes! Lioba